پرستاران شیرازی، خواسته های صنفی خود را اعلام کردند

شیراز - ایرنا - گروهی از پرستاران شیرازی طی روزهای اخیر به دلیل وجود مشکلات صنفی از جمله پرداخت ، مطالبات خود را بازگو کردند و به گوش مسولان رساندند و در مقابل مردم از پرستاران تقاضا دارند که بیمارانشان را در شرایط سخت جسمانی تنها نگذارند و مسئولان نیز صدای کادر درمان را بشنوند.

به گزارش ایرنا، بخش قابل توجهی از پرستاران مراکز درمانی دولتی شیراز ازجمله بیمارستان نمازی و فقیهی طی روزهای اخیر مشکلات خود را با انواع روش ها به گوش مسولان رساندند.

بخشی از این پرستاران به دلیل آنچه مشکلات معیشتی نامیدند ارائه خدمات را متوقف کردند.

آنان گفتند: درخواست‌های پرستاران در ماه‌های اخیر بارها از طریق روش‌های مختلف به گوش مسولان درمانی و استانی در فارس رسیده است و منتظر اقدام هستیم.

پرستاران شیرازی، خواسته های صنفی خود را اعلام کردند

این افراد اعلام کردند: پرستاران خواستار رسیدگی به وضعیت پرداختی ها و اضافه کاری خود شدند و همچنین به موضوعاتی با عنوان استفاده دانشگاه علوم پزشکی از دانشجویان به عنوان نیروی کار ارزان، کاهش کیفیت آموزش بالینی و ... اعتراض کردند.

مردم: مشکلات پرستاران مشکل همه افراد جامعه است/بیمارانمان را در شرایط سخت جسمانی تنها نگذارید

یکی از همراهان بیماران در بیمارستان نمازی شیراز به خبرنگار ایرنا گفت: از تحصن پرستاران خبردار شدم و قطعا اگر بعضی مسئولان توجه کافی به این قشر مهم در جامعه ندارند اما مردم ایران همواره از دوران کرونا و قبل و بعد از آن قدردان زحمات این قشر بوده‌ و هستند.

علی محسنی افزود: مشکلات و مطالبات پرستاران نیازمند توجه مسئولان و مدیران است و باید دستگاه ها به وظایفشان در قبال کادر درمان توجه کنند.

او به همراه تعدادی از همراهان بیماران در بیمارستان نمازی شیراز از پرستاران و مادر درمانی تقاضا کرد که بخاطر بیماران و مردم به محل کار بازگردند و بیماران را با شرایط سخت جسمانی تنها نگذارند.

مطالبات حوزه پرستاری با جدیت پیگیری می شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ در جمع نمایندگان جامعه پرستاری در مجتمع ولایت شیراز حضور یافت و از پیگیری جدی مطالبات حوزه پرستاری سخن گفت.

عباس عبادی با حضور در شیراز، با اعضای نظام پرستاری و نمایندگان جامعه پرستاری دیدار و گفت و گو کرد.

او در این دیدار با اشاره به سختی کار حرفه پرستاری افزود: آگاهی کامل از وضعیت سختی کار و آسیب های روانی این حوزه آگاهی دارم و در حد توان و با جدیت، موارد مطرح شده در این نشست پیگیری می شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: پرستاران از خودگذشتگی و جانفشانی خود را در بحران های مختلف مانند هشت سال جنگ تحمیلی و کروناویروس نشان دادند و این امر نشانگر آن است که با توجه به سختی کار این حرفه، پرستاران دست از ارایه خدمات بر نمی دارند.

عبادی همچنین در حاشیه این نشست گفت: دغدغه ها و چالش های همکاران خود در جامعه پرستاری را از زبان نمایندگان آنان شنیدم و براساس صورتجلسه انجام شده، مقرر شد با همکاری هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوولان ستاد وزارت بهداشت و حمایت های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حد توان و حداکثر انرژی بتوانیم تعهدات خود را نسبت به پرستاران به نتیجه برسانیم که در این مسیر، از سایر نهادهای خارج از دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت، خواستاریم تا صدای همکاران در نظام سلامت را بشنوند و به یاری مجموعه سلامت بشتابند.

او ادامه داد: متاسفانه بدهی های سازمان های بیمه گر به دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موجب شده تا مطالبات با تاخیر پرداخت شود و برای پیشگیری از آسیب به مجموعه سلامت، نگاه ویژه مسوولان سازمان ها و نهادهای مختلف را می طلبد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به همکاران خود در جامعه پرستاری توصیه کرد: ضمن حفظ خویشتنداری، اولویت اول حفظ سلامت و رعایت حقوق مردم است و از مسوولان و مدیران سلامت خواست تا علاوه بر حفظ سلامت مردم، بیش از پیش پیگیر مطالبات کادر سلامت نیز باشند.

عبادی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیشگامان آموزش و ارایه خدمات درمانی در کشور و منطقه از دیرباز بوده است، اظهار کرد: دانشکده پرستاری شیراز نیز به عنوان یکی از دانشکده های قدیمی کشور، از لحاظ کیفیت آموزش، جزو دانشکده های برتر و الگو است و از سال های گذشته، در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف مشغول به تربیت نیروی انسانی است و در حوزه پژوهش نیز در کشور پیشگام است.

همچنین پس از این دیدار، نشستی با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، مدیران بیمارستان های شیراز برگزار شد و پس از بررسی چالش های جامعه پرستاری، راهکارهایی نیز برای رفع چالش ها و تسریع در مطالبات جامعه پرستاری ارایه شد.

برای تحقق مطالبات جامعه پرستاری در سطح ملی تلاش می شود

نشست هم اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رفع چالش ها و دغدغه های جامعه پرستاری نیز در شیراز برگزار شد.

در نشستی که با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاورعالی رییس دانشگاه، معاونان درمان و توسعه مدیریت و منابع و مدیر پرستاری دانشگاه برگزار شد، دغدغه های جامعه پرستاری شیراز بررسی و برای رفع این چالش ها و تسریع در پرداخت مطالبات تصمیم گیری شد.

در این نشست ضمن بررسی مصوبات جلسات پیشین حوزه پرستاری، مقرر شد تسریع در اجرای این مصوبات، در سطح استانی و ملی پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha