آذربایجان شرقی به زایران اربعین در شهرهای عراق خدمات درمانی ارائه می‌دهد

تبریز- ایرنا- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: در شهرهای سامرا، نجف و کربلا خدمات درمانی توسط جمعیت هلال احمر استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به زایران ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تراب محمدی روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان، اظهار کرد: از ۴۵ روز گذشته برنامه ریزی های لازم برای ارائه هر چه بهتر خدمات به زایران اربعین حسینی صورت گرفته و تمام جلسات ستاد اربعین منظم تشکیل شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های ۱۶ گانه ستاد اربعین استان، خاطرنشان کرد: هیچ نوع تعلل و تاخیری در خدمات اربعین صورت نگرفته و مسئولان کمیته های ستاد اربعین استان با آمادگی تمام مشغول فعالیت هستند.

محمدی افزود: مواکب مردمی اربعین نباید متکی به امکانات و خدمات دولتی باشند و باید با کمک های مردمی برای ارائه خدمات برنامه‌ریزی کنند، اما دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی نیز با تمام توان باید حامی مواکب باشند.

رییس ستاد اربعین آذربایجان‌شرقی با تاکید بر افزایش نظارت‌ها در امر حمل و نقل عمومی گفت: تعزیرات حکومتی باید با جدیت تمام بر قیمت بلیط‌های حمل و نقل عمومی نظارت کند.

محمدی با بیان اینکه در برگشت زایران اربعین به کشور، سال های گذشته ضعف وجود داشته است و زایران استان آذربایجان شرقی در مرزهای مهران و خسروی دچار مشکل شده بودند، تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق از تکرار آن جلوگیری شود.


وی افزود: همه زایران اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنند تا از خدمات بیمه و سایر خدمات برخوردار شوند و مسئولان امر بتوانند برنامه ریزی لازم را برای ورود و خروج بهتر زایران از مرزها انجام دهند.

محمدی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی معین مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی تعیین شده است به زایران استان توصیه کرد از این مرز برای ورود به کشور عراق استفاده کنند.

وی همچنین از زایران خواست به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مدت زمان کمتری در کشور عراق باشند تا هم گرمای هوا باعث بیماری نشود و هم ناوگان حمل و نقل عمومی دچار مشکل نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha