۵۴ موکب آذربایجان شرقی در خدمت رسانی به زایران پیاده روی اربعین مشارکت دارند

تبریز-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال ۵۴ موکب از این استان برای شرکت و مشارکت در راهپیمایی اربعین حسینی به کربلای معلی مشارکت کرده و به کربلا و مسیرهای برنامه ریزی شده عبور زایران برای خدمت رسانی اعزام می شوند.

حجت الاسلام محمود حسینی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی به مناسب روز خبرنگار، یکی از ماموریت های مهم و اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم و صفر را هماهنگی و سازمان دهی موکب های عزاداری برای حضور پرشور و پررنگ در مراسم اربعین حسینی است که بر این اساس برنامه ریزی های لازم و کافی به انجام رسیده است.

وی از تشکیل و راه اندازی تعداد ۶ موکب رسانه ای برای پوشش کامل پیاده روی اربعین و انعکاس این رویداد تاریخی جهان اسلام و عالم تشیع خبر داد و افزود: تلاش برای بازتاب رسانه ای این مهم یکی از رسالت های بسیار محوری سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه های گروهی است که باید تلاش شود ابعاد و زوایای مختلف این مهم در رسانه های مختلف انعکاس مناسبی داشته باشد.

حسینی مستندسازی پیاده روی اربعین را یکی از مهمترین اهداف راه اندازی موکب های رسانه ای آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: تبلیغات اسلامی استان نیز به اندازه وسع و امکانات خود برای خدمات رسانی به این موکب ها و تسهیل گری در حوزه فرهنگی و دینی از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

وی توجه به جامانده های اربعین حسینی در داخل شهرها و بخش های آذربایجان شرقی را یکی دیگر از برنامه های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: بر همین مبنا تلاش داریم با فعال سازی مساجد و محلات مختلف، برنامه پیاده روی خانوادگی در میان کسانی که موفق نشدند در کربلای معلی حضور یابند، در داخل شهرها برگزار کنیم.

حسینی یادآور شد: توسعه و ترویج خدمات رسانی عمومی، احسان و نیکوکاری از جمله اهداف اجرای پیاده روی جامانده های اربعین است که با برنامه ریزی های انجام شده در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

وی حس و حال اهل بیت (ع) یافتن در بین آحاد جامعه چه در ایام جشن و سرور و چه ایام عزاداری مذهبی را از رویکردهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ دینی و شیعی برشمرد و خواستار مشارکت تمام دستگاه های اجرایی، خدماتی و عمومی و نیز میدان آمدن بخش خصوصی در این رابطه شد.

حسینی توجه به آیین های دینی و مذهبی را یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در کاهش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی دانست و با تاکید بر اینکه تلاش برای توسعه فرهنگی شیعی در کشور باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: در این میان موکب ها و هیات های مذهبی نقش بسیار تاثیرگذار دارند.

به گفته وی هم اکنون تعداد هشت هزار هیات و دسته جات حسینی ثبت شده در آذربایجان شرقی فعال است که ۲ هزار و ۴۰۰ مورد از آنها را دسته های عزاداری شاه حسین گویان شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha