۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85563914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میراث فرهنگی فارس:بوروکراسی را برای سرمایه گذاران حذف کردیم

شیراز - ایرنا - پس از برخی گلایه‌های معاون استاندار درباره سنگ‌های پیش پای سرمایه‌گذاران فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: حذف فرآیندهای بوروکراسی‌های این اداره‌کل یا به حداقل رساندن آنها، سبب تسهیل روند سرمایه‌گذاری‌ حوزه گردشگری طی ماه‌های گذشته شده تا سرمایه‌گذاران بتوانند بدون دغدغه برای ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌های خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز شنبه در نشست با مسئولان شهرستانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، با بیان برخی از نتایج این تسهیل‌گری‌ها، بیان کرد: همه فرایندهایی که باعث تأخیر در صدور موافقت اصولی پروژه‌های گردشگری می‌شد، حذف شد و دست افراد دلال و هزینه‌ساز برای سرمایه‌گذار را کوتاه کردیم.

وی با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری در استان فارس با رشد چشمگیری همراه بوده، افزود: در ۸ ماه گذشته ۸۵ موافقت اصولی برای پروژه‌های تفریحی و اقامتی حوزه گردشگری صادر شد و حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این مدت به بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال رسید.

ثابت اقلیدی ادامه داد: صدور موافقت اصولی پروژه‌ها در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد رشد دارد و در هشت ماه گذشته، ۱۷ مجوز ایجاد نیز صادرشد که حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی اظهار کرد: این رشد سرمایه‌گذاری گردشگری نشان می‌دهد که فرآیند سرمایه‌گذاری در این استان تسهیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به بازدیدهای نظارتی و میدانی برای رسیدگی به مشکلات در شهرستان‌های فارس، ادامه داد:سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در فارس خیالشان آسوده باشد، چرا که امنیت سرمایه‌گذاران با حذف بروکراسی اداری هم‌اکنون در استان تسهیل شده است.

وی از مدیران شهرستانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خواست تا ضمن همکاری، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری، آن‌ها را از اقدامات این اداره‌کل برای تسهیل در امور مربوط، مطلع کنند.

میراث فرهنگی فارس:بوروکراسی را برای سرمایه گذاران حذف کردیم

زمین‌خواری در پوشش گردشگری ممنوع

ثابت اقلیدی گفت: به‌هیچ‌عنوان اجازه زمین‌خواری و سوداگری با پوشش ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌های گردشگری را در فارس نمی‌دهیم و به‌ صراحت اعلام می‌کنیم که فرایندهایی که باعث تأخیر در صدور موافقت اصولی شده را حذف و دست افراد دلال و هزینه‌ساز برای سرمایه‌گذار را کوتاه کردیم.

وی ادامه داد: نظارت‌های اصولی و فنی کارشناسان در این حوزه باهدف کنترل کیفی سازی امور زیرساختی و در جهت بهبود وضعیت گردشگری و انجام امور بدون عیب و نقص و اشکالات فنی دنبال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت:توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری در تمام شهرستان‌های استان نیز در اولویت بوده و در حال انجام است.

گلایه‌های معاون استاندار

هفته گذشته، معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس با انتقاد از برخی رویه‌های مخل سرمایهگذاری گردشگری در فارس گفته بود: اگرچه سهم فارس در پروژه های گردشگری نسبت به میانگین کشوری بالاست اما عمدتاً تامین زمین بر عهده سرمایه گذاران است و این نوع مشارکت بعضاً هزینه های ساخت و تکمیل در این صنعت شکننده را به شدت بالا می برد.

محمد فرخ زاده با انتقاد از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی فارس برای واگذاری زمین، بیان کرد: از میان زمین های واگذار شده از محل منابع طبیعی، چیزی در حدود یک و نیم درصد به حوزه گردشگری اختصاص یافته و مابقی سهم صنعت و کشاورزی است، در حالی که مزیت رقابتی استان فارس در گردشگری است تا صنعت و کشاورزی با وضعیت بحرانهای آبی موجود.

او در این میان از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز انتقاد کرده بود که برخی دلایل و رویه‌‎های آن کارها را با تاخیر مواجه می‌کند.

فرخ زاده در این سخنرانی خود، اظهار کرد: لازم است برای رونق صنعت گردشگری و زیارت همگان پای کار بیایند تا نتایج مثبت و آرامش بخش آن به جامعه تسری یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha