۲۰۰ پرونده کشتار غیرمجاز دام در استان اردبیل تشکیل شد
عکس آرشیو است

اردبیل- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اعلام کرد: امسال ۲۰۰ پرونده کشتار غیرمجاز دام در استان تشکیل و به مراجع رسیدگی‌کننده قضایی معرفی شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی فیض روز شنبه در جلسه ذابحان و ناظران شرعی کشتارگاه های استان اردبیل نظارت بر روند کشتار بهداشتی و شرعی را وظیفه اداره کل دامپزشکی با همکاری ناظران شرعی و کشتارکنندگان آموزش دیده دانست و خواستار همکاری مردم در این زمینه شد.

وی با اشاره به تشکیل ۵۵۰ پرونده کشتار غیرمجاز دام در استان اردبیل طی سال گذشته گفت: همه باید تلاش کنند تا ذبح در کشتارهای قانونی و دارای ناظر، برای تامین گوشت حلال و بهداشتی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: این اداره کل در مناسبت‎های مختلف از جمله عید نوروز، تاسوعا و عاشورا و عید قربان برای کشتار دام توسط مردم ناظران بهداشتی و شرعی را سازماندهی کرده و نظارت خارج از کشتارگاه در این مناسبت‌ها انجام می شود.

وی اضافه کرد: در کشتارگاه‌های فعال دام و طیور استان اردبیل، نظارت دقیقی بر روند کشتار و تامین گوشت مردم حلال و بهداشتی اعمال می‌شود.

فیض همچنین فعالان کشتارگاه و تولید گوشت را تامین کنندگان امنیت غذایی مردم عنوان کرد و گفت: اداره کل دامپزشکی استان اردبیل برای تحقق این هدف، ارتباط تنگاتنگی با تولیدکنندگان ، کشتارگاه‌ها و ادارات مرتبط دارد.

۲۰۰ پرونده کشتار غیرمجاز دام در استان اردبیل تشکیل شد

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد کشتارگاه به صورت ۹ کشتارگاه دام سبک و سنگین و چهار کشتارگاه طیور در استان اردبیل افزود: ۲ واحد از کشتارگاه‌های دام استان صنعتی و هفت واحد نیز سنتی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین از فعالیت ۱۴ ناظر شرعی و ۴۶ قصاب و ذابح و کشتارکننده دام و طیور در استان اردبیل خبر داد و گفت: همه این افراد آموزش شرعی و بهداشتی لازم را دیده‌اند و هر سال نیز یک دوره آموزشی برای آنان برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه خواستار گسترش فرهنگ ذبح شرعی و بهداشتی دام در کشتارگاه‌های مجاز و قانونی کشور شد و گفت: در سایه نظام جمهوری اسلامی غذای حلال در کشور تولید و تحویل مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی ناظران شرعی کشتارگاه‌ها را مروجان فرهنگ دینی، اخلاقی و معنوی خواند و افزود: ناظران شرعی باید پناهگاه کارکنان و متولیان کشتارگاه‌ها باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha