۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۷
کد خبر: 85564320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: آب حبله‌رود به گرمسار نمی‌رسد

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۷
کد خبر: 85564320
نماینده مجلس: آب حبله‌رود به گرمسار نمی‌رسد

سمنان - ایرنا - نماینده شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه پیگیری مطالبات حقابه مردم در بستر قانون انجام می‌شود، گفت: حبله‌رود آب دارد ولی به گرمسار نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر عربی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شهرستان گرمسار در سالن اجتماعات دانشگاه ادیبان بیان کرد: پیگیری حقابه گرمسار بر اساس احساسات و منافع شخصی نیست بلکه در بستر قانون و فضایی منطقی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حبله‌رود در روستاهای پایین دست تابعه گرمسار و آرادان خشک شده است، افزود: خشکی و نابودی به زودی به روستاهای بالادست در فیروزکوه می‌رسد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه پیگیری مستمر برای احقاق حقابه مردم گرمسار از حبله‌رود انجام می‌شود، گفت: در این راه رسانه ها بیشترین و بهترین سهم را دارند اما باید بدانیم فضای مطالبه‌گری را کجا و از چه کسی طلب کنیم تا منجر به آسیب و خسارت نشود.

وی تاکید کرد: اعمال فشار به فرماندار و مدیران شهرستان برای تحقق حقابه مردم گرمسار کفایت نمی‌کند بلکه باید فضای مطالبه گری و اعمال فشار را باید به حوزه دیگر انتقال دهیم.

عربی با اشاره به اینکه مطالبات حوزه آب باید به درستی مطرح شود، اضافه کرد: تا کنون سه جلسه با وزیر نیرو برای پیگیری مشکلات این شهرستان در رابطه با حبله‌رود و بحران کم‌آبی برای این شهرستان برگزار شده است.

نماینده مردم غرب استان سمنان در مجلس ابراز کرد: بحران کم‌آبی و خشکسالی در کل کشور مشهود است با این حال حبله‌رود آب دارد ولی اضافه برداشت‌ها ‌مانع از رسیدن آن به گرمسار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم گرمسار فقط حق قانونی خود را می‌خواهند که این مسئله توسط معاونت‌های تخصصی دستگاه قضایی پیگیری می‌شود، گفت: سفر مسئولان شهرستان گرمسار و استان سمنان به حوزه بالادست دستاوردهای خوبی داشت که از جمله آن مصوبه ۱۳ بندی است که پیگیری برای اجرایی شدن آن در دستور کار است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان عنوان کرد: در موضوع آب تمام مردم شهرستان با هر تفکر و گرایش سیاسی باید متحد باشند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

آب حبله‌رود به گرمسار نمی‌رسد

اجرای طرح نهضت پاسخگویی مدیران در گرمسار

فرماندار گرمسار در این مراسم ضمن گرامی داشت روز خبرنگار بیان کرد: اجرای طرح نهضت پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی توسط فرمانداری این شهرستان آغاز شد.

رضا خانی با تاکید بر لزوم پاسخگویی تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی به رسانه‌ها افزود: حضور خبرنگاران در جلسات دستگاه‌های اجرایی مانعی ندارد و تمامی مدیران باید تعامل با رسانه‌ها را در اولویت قراردهند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از شکایت حقوقی بین مجموعه فرمانداری و رسانه‌ها انجام‌ نشده است، گفت: پیگیری بیمه خبرنگاری از جمله مشکلات مهمی است که شامل حال صنف خبرنگاران می‌شود که پیگیری این مهم کمک شایانی به معیشت و تامین امنیت شغلی آنان می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از خبرنگاران فعال گرمسار از جمله سمیه اصغری خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در غرب استان سمنان به مناسبت روز خبرنگار تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha