پایش الکترونیک شناورهای کشور/اتباع خارجی غیرمجاز باید تا پایان سال کشور را ترک کنند

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به فعالیت حدود ۴۰ هزار شناور در مناطق ساحلی کشور، گفت: برای پایش الکترونیک باید همه این شناورها از کارت پایش برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سردار احمدعلی گودرزی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: پایش الکترونیک شناورها می‌تواند در مدیریت دریا همچنین جلوگیری از قاچاق موثر باشد و صاحبان شناورها به راحتی می‌توانند از کارت الکترونیکی برخوردار شوند.

وی پایش الکترونیک را برای همه شناورهای کشور الزامی دانست ‌و افزود: در کمترین زمان برای شنارهایی که درخواست کارت ارائه دهند، اقدام به صدور کارت خواهیم کرد که به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند.

فرمانده مرزبانی کشور کار در مرزبانی را نیازمند اراده قوی و پایدار دانست و گفت: اتصال شغل مرزبانی با رسانه می‌تواند منجر به دیپلماسی قوی مرز شود و نقش رسانه در بیان خدمات مرزبانی بسیار موثر است.

سردار گودرزی اتفاقات اربعین را رویداد لحظه‌ای عنوان کرد و افزود: خوشبختانه دیپلماسی قوی مرزی توانسته است اربعین را در بالاترین سطح امنیت برگزار کند و مرزبانی کشور را با پلیس عراق در یک تعامل تنگاتنگ قرار داده است.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال فرهنگی‌سازی بی‌قانونی در مرزها و حاشیه سازی برای انجام قانون و خدمت مرزبانان هستند، گفت: نقش رسانه برای آگاهی افکار عمومی جهت شناخت قانون انکارناپذیر است.

سردار گودرزی بر شرایط فراهم حضور رسانه ها در تمامی نقاط مرزی تاکید کرد ‌و اظهار داشت: مرزهای جمهوری اسلامی ایران همچون ناموس کشور هستند که ما در امنیت آن و نظم بخشی از هیچ جانفشانی دریغ نخواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی فراجا بار دیگر بر لزوم ورود رسانه‌ها در خدمت رسانی مرزبانان و اجرای قانون در مبادی مرزی تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها در تولید محتوای صادقانه و به دور از جنجال می‌توانند هم به مرزبانی و هم به مرزنشینان کمک کنند.

سردار گودرزی با اشاره به رویداد اربعین اباعبدالله الحسین(ع) گفت: تمامی امکانات از جمله گذرنامه، سیستم حمل و نقل ‌همچنین امکانات رفاهی برای تسهیل در سفر در بهترین شرایط قرار دارند.

وی درباره ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز که وارد کشور شدند، تاکید کرد: با وجود اینکه مهمان نوازی مردم ایران در همه دنیا زبانزد است، اما طبق تصمیم اتخاذ شده اتباع خارجی غیرمجاز باید تا پایان سال کشور را ترک کنند.

کشف ۲۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در مبادی مرزی

در سال جاری ۱۵ تن مواد مخدر در مبادی مرزی کشور کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته رشد ۹۸ درصدی داشته است.

سردار گودرزی از کشف ۲۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در مبادی مرزی خبر داد و گفت: ۱۱۲۵ قبضه سلاح توسط مرزبانان با درگیری با قاچاقچیان ضبط شد که افزایش ۲۳ درصد داشته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۵ تن مواد مخدر در مبادی مرزی کشور کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته رشد ۹۸ درصدی داشته است.

هلاکت ۶۹ نفر از اشرار ، معاندین و قاچاقچیان در درگیری با مرزبانان

سردار گودرزی از هلاکت ۶۹ نفر از اشرار ، معاندین و قاچاقچیان در درگیری با مرزبانان خبر داد و گفت: همچنین شاهد افزایش ۲ برابری قاچاق انواع وسائل نقلیه موتوری، خودرویی و ماشین آلات سنگین راهسازی هستیم.

فرمانده مرزبانی کشور از احداث ۱۲۴ کیلومتر جاده مرزی خبر داد ‌و گفت: خوشبختانه با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح طرح دیوار مرزی در مرز شرقی کشور در حال ساخت است.

بازارهای مرزی برای محرومیت‌زدایی مرزنشینان ایجاد شده است

سردار گودرزی به موضوع کولبری اشاره کرد و گفت: برخی واقعیت را خدشه دار می‌کنند و می‌خواهند امنیت مرزها را متزلزل کنند.

وی با بیان اینکه در قانون کولبری منسوخ شده است، افزود: قانونگذار برای مرزنشینان امکان جابه‌جایی کالا به درون کشور از طرق مبادی مرزی را پیش‌بینی کرده است که از معافیت گمرکی برخوردار هستند.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه بازارهای مرزی برای محرومیت زدایی مرزنشینان ایجاد شده است، گفت: اینکه برخی به دنبال جنجال هستند و در فضای مجازی مرزبانی را محکوم به آسیب رساندن به کولبران می کنند، واقعیت ندارد و کولبران نیز خود نادانسته مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

سردار گودرزی یادآور شد: ۹۶ درصد مبادی مرزی در اختیار مرزبانی است و چهار درصد در اختیار دیگر نهادهای نظامی قرار دارد.

خبر در حال تکمیل ...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha