سفیر اسبق پاکستان در واشنگتن: ایران اقدامات جنایتکارانه اسرائیل را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر و نماینده دائم پیشین پاکستان در آمریکا و سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از دوگانگی واشنگتن در قبال جنگ غزه و تشویق رژیم صهیونیستی برای انجام ترورهای فراسرزمینی گفت: ترور اسماعیل هنیه در تهران منجر به تخریب تلاش‌های صلح شد با این حال جمهوری اسلامی ایران اقدامات جنایتکارانه را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ملیحه لودهی دیپلمات‌ کهنه کار پاکستان و کارشناس امور راهبردی طی مقاله‌ای پیرامون تحولات خاورمیانه پس از عملیات تروریستی [رژیم] اسرائیل در ترور فرمانده مجاهد شهید اسماعیل هنیه رئیس جنبش حماس در تهران گفت: در جریان سفر ماه گذشته نخست وزیر [رژیم] اسرائیل به واشنگتن تمام نیروهای سیاسی آمریکا وی را تشویق کردند و این امر بنیامین نتانیاهو را در انجام اقدامات جنایتکارانه خود در منطقه گستاخ تر کرد.

لودهی اواسط ۱۳۹۸ از منصب نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد بازنشسته شد. وی پیش‌تر به عنوان هفدهمین سفیر پاکستان در واشنگتن خدمت می کرد و قبل از آن نیز پنج سال سفیر پاکستان در لندن بود.

وی افزود: با ترور هنیه در تهران و شخصیت‌های برجسته حزب الله در لبنان، ثابت شد که [رژیم] اسرائیل هرگز در پیشبرد آتش‌بس در غزه صداقت ندارد و لفاظی های ایالات متحده برای حمایت از توقف جنگ نیز هیچ سودی ندارد بلکه به مثابه چراغ سبز برای [رژیم] اسرائیل در گسترش جنگ است.

این دیپلمات باسابقه پاکستانی، واکنش منفعلانه کشورهای اسلامی علیه ترورهای فراسرزمینی [رژیم] اسرائیل را مورد سرزنش قرار داد و افزود: حتی بیانیه پایانی نشست فوق العاده اخیر سازمان همکاری اسلامی که به درخواست ایران در جده برگزار شد، نیز نا امید کننده بود و با انتظارات واقعی مسلمانان جهان مطابقت نداشت.

وی گفت: در حال حاضر، تمرکز ایران بر تلاش‌های دیپلماتیک برای ایجاد اجماع در سطح منطقه‌ای و جهانی علیه اقدامات تهاجمی [رژیم] اسرائیل است. تلاش برخی از کشورهای عربی به دستور واشنگتن برای منصرف کردن تهران برای توقف پاسخ نظامی به جایی نرسیده است. در عین حال جمهوری اسلامی ایران اقدامات جنایتکارانه [رژیم] اسرائیل را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

این اندیشمند سیاسی اظهار داشت: تهران در حال بررسی پاسخ مناسب به [رژیم] اسرائیل است. ایران می‌داند که تشدید بیشتر و گسترش جنگ دقیقاً همان چیزی است که نتانیاهو می‌خواهد؛ یعنی تلاش برای جلب حمایت واشنگتن برای به پیوستن به اسرائیل در حمله به ایران. از طرفی دیگر [رژیم] اسرائیل با ترورهای اخیر بار دیگر طرح‌های از قبل شکست خورده خود را تکرار کرد یعنی درصدد تضعیف قدرت مقاومت با نابودی حماس است که این تلاش [رژیم] اسرائیل هرگز موفق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر [رژیم] اسرائیل بر این باور باشد که تجاوز نظامی و استراتژی ترور آن، مقاومت فلسطین را تضعیف کرده و حماس را نابود خواهد کرد، کاملا در اشتباه است. تاریخ بارها و بارها نشان داده است که هرگونه سرکوب و استفاده از نیروی وحشیانه نمی‌تواند از اراده مردم تحت سلطه و اشغال برای مقاومت بکاهد و جنبش های آزادی خواهانه را نمی توان با ترور رهبران آن نابود کرد.

براساس این گزارش، اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است. از آن جمله، نخست وزیر پاکستان، وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقامات این کشور، این اقدام تل آویو را به شدت محکوم کردند و آن را زمینه ساز شدت گرفتن تنش در منطقه خاورمیانه دانستند.

پاکستان در سوگ شهادت رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس یک روز عزای عمومی اعلام کرد و وزیر امور خارجه پاکستان نیز با حضور در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی ضمن همبستگی با جمهوری اسلامی ایران و فلسطین از مواضع تهران حمایت کرد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند.

پیش از این، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس گفتند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha