تامین انرژی دغدغه مهم صنایع خراسان شمالی است 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تامین انرژی برق و گاز یکی از دغدغه های مهم صنایع این استان است. 

به گزارش ایرنا، حسین حاجی بگلو روز دوشنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: صنایع استان در تابستان با مشکل تامین انرژی برق و در زمستان با تامین گاز روبه رو هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: محدودیت در این انرژی ها سبب شد تا با قطعی برق و گاز صنایعی روبه رو شویم که این امر تولید را با چالش روبه کرده است.

وی با اشاره به آسیب پذیر بودن صنایع کوچک از قطعی برق و گاز گفت: عمده صنایع این استان، صنایع کوچک هستند و درخواست ما این است که توزیع انرژی به استان ها واگذار شود و قطعی آن با مشارک در تصمیم گیری های استان ها انجام شود.

حاجی بگلو گفت: زیرساخت ها برای رونق تولید و ایجاد و توسعه صنایع در این استان ضعیف است از این انتظار داریم تا مسوولان برای رفع دغدغه های تامین انرژی صنایع توجه لازم را مبذول کنند.

به گزارش ایرنا خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha