۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85565954
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فعالیت های اکتشاف در پیاده راه باباطاهر همدان به اتمام رسید

همدان-ایرنا- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: مرحله اکتشاف و کاوش در پیاده راه باباطاهر همدان به اتمام رسید و داده ها تبدیل به گزارش می‌شود.

حمیدرضا حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مقرر شد در نشستی با شهرداری تصمیم برای ساخت سایت موزه بررسی شود و در صورت توافق برای این کار، اکتشافات در معرض دید عموم قرار گیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: باید اقدامات، طراحی و ملاحظات فنی برای ساخت سایت موزه مطرح و قبل از فصل بارش عملیاتی شود.

وی ادامه داد: اشیای منقولی که از آن مکان به دست آمده، تعدادی سفال است که داده های خوبی از دوره های مختلف تاریخی مانند دوره اسلامی، اشکانی، هخامنشی به باستان شناسان می دهد.

حیدری افزود: در ترانشه هفت متری سفال‌های شکسته یافت شده که گزارش گیری و تکمیل پرونده اکتشاف در حال انجام است و به زودی گزارش تکمیل و برای پژوهشکده ارسال می شود.

فعالیت های اکتشاف در پیاده راه باباطاهر همدان به اتمام رسید

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: تا زمانی که اقدامات حفاظتی پیاده راه باباطاهر همدان انجام نشود چون در معرض عبور و مرور مردم و کسبه است متاسفانه مردم زباله داخل محل اکتشاف می‌اندازند که احتیاج به فرهنگ سازی دارد.

حیدری ادامه داد: در صورت انجام اقدامات حفاظتی، زباله ها پاکسازی و قطعا روی ترانشه کاوش پوشیده می‌شود و دنبال این هستیم تا قبل از آغاز فصل بارش تعیین تکلیف شود.

وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبارات و هزینه ها سایت موزه احداث می شود و اگر نه مجبوریم که اقدامات حفاظتی را انجام دهیم و روی محل کاوش را بپوشانیم تا زمانی که اعتبار سایت موزه تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha