۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85567002
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستگیری متهم تغییر کاربری اراضی با اوراق جعلی در گیلان 

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری متهمی که با استفاده از اوراق جعلی اقدام به تغییر کاربری زمین زراعی به مسکونی به ارزش ۳۶ میلیارد ریال کرده بود، خبر داد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی روز سه شنبه در خصوص این خبر اظهار کرد: فردی با استفاده از اوراق جعلی ۱۸ هزار متر مربع زمین زراعی در یکی از روستاهای شهرستان سیاهکل را به مسکونی تغییر کاربری داده و قصد داشت این اراضی را از طریق فضای مجازی در قالب زمین مسکونی به خریداران بفروشد.

وی در ادامه گفت: تیمی از کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آدرس اعلامی اعزام و پس از جمع آوری دلایل و مستندات، برای متهم ۵۸ ساله پرونده تشکیل دادند و او را برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: سند مالکیت اخذ شده توسط این متهم نیز ابطال و زمین مذکور طبق نظر کارشناسان ۳۶ میلیارد ریال ارزش گذاری و به وضعیت اولیه تغییر کاربری داده شد.

فرمانده انتظامی گیلان در پایان از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات با موضوع زمین خواری و دست درازی به اراضی ملی را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کشف چهار هزار نخ سیگار قاچاق در ماسال

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی ماسال از کشف چهار هزار نخ انواع سیگار خارجی و توتون قاچاق در بازرسی از یک واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مرتضی ترازی با بیان اینکه واردات غیرقانونی انواع دخانیات، خسارت سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند، اظهار کرد: پلیس با تمام توان با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

وی در ادامه به دریافت خبری مبنی بر پخش و توزیع سیگار قاچاق توسط متصدی یک واحد صنفی در ماسال و بررسی موضوع توسط پلیس اشاره کرد و گفت: ماموران آگاهی شهرستان پس از انجام تحقیقات همه جانبه و اطمینان از صحت موضوع طی هماهنگی قضائی به همراه نماینده تعزیرات حکومتی به آدرس این مغازه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ماسال از کشف چهار هزار نخ انواع سیگار و ۱۵کیلو توتون قلیان قاچاق در بازرسی از این مکان خبر داد و با اعلام اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۵۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص متصدی ۴۵ ساله با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان با سودجویان، قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha