۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85568170
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲.۶ تن مواد مخدر در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲.۶ تن مواد مخدر در این استان کشف شد.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه در جمع پیشکسوتان رسانه و مطبوعات استان گیلان اظهار کرد: با تلاش ماموران نیروی انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۲ تن و ۶۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در ادامه از دستگیری بیش از پنج هزار و ۱۶۰ سارق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و با تاکید بر اینکه مشارکت مردم، دستگاه‌ها و همکاری آنان با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

فرمانده انتظامی گیلان به کاهش تصادفات در این استان با توجه به مسافرپذیر بودن اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۱۰ درصدی مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و تصادفات منجر به فوت ۲۰۴ نفر بوده که با کاهش ۱۸ درصدی و تصادفات جرحی نیز ۹ درصد افزایش داشته است.

سردار ملکی مجموع تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماس عنوان کرد و افزود: ۲۴۲ هزار تماس منجر به اجرای عملیات پلیسی و بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار تماس جزو تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۴۱ فقره بوده، گفت: بیش از ۸۶ درصد پرونده‌های این حوزه با تلاش کارشناسان کشف شده است.

وی به حوزه جرایم اقتصادی و کشف ۱۶۸ فقره پرونده جعل و دستگیری ۵۳ جاعل در استان گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۷ فقره پرونده کلاهبرداری کشف و ۸۳ کلاهبردار دستگیر شدند.

سردار ملکی برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را از اولویت های مجموعه انتظامی استان گیلان دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۹۱ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، سه هزار و ۷۸۲ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به امکانات و نیروی محدود، کارنامه مناسبی در سال جاری در خصوص عملکرد داریم که انعکاس فعالیتهای ما برعهده خبرنگاران است.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: آنچه مسلم است علیرغم همه تلاشهایی که انجام می دهیم کاستی هایی نیز به دلیل امکانات محدود وجود دارد اما تمام تلاش پلیس ارائه بهترین خدمات است و در این راستا گام بر می‌داریم.

وی به دستگیری اتباع بیگانه نیز اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال دستگیری ابتاع بیگانه در دستور کارپلیس قرار گرفت که تاکنون بیش از سه هزار نفر از اتباع بیگانه در این استان شناسایی و طرد شدند.

وی گفت: گیلان استانی است که سکونت و تردد اتباع بیگانه در آن ممنوع و غیرقانونی است و با افرادی که از اتباع بیگانه به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند، طبق قانون برخورد جدی خواهد شد.

سردار ملکی به خبرنگاران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشاغل بسیار سخت، خبرنگاری است زیرا در همه حوادث و صحنه ها خبرنگاران حضور می یابند تا مردم از همه حوادث مطلع شوند.

وی اظهار کرد: ما نیز در کار خود هیچ خلایی را احساس نمی کنیم زیرا انعکاس اخبار ما به خوبی توسط رسانه‌ها انجام می شود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha