۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85567326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهبر جماعت اسلامی پاکستان خواستار تکمیل پروژه مشترک گازی با ایران شد

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان با تاکید بر اهمیت خط لوله انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به این کشور برای تامین نیاز اسلام‌آباد به انرژی، خواستار تکمیل این پروژه مشترک از سوی دولت کشورش شد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، حافظ نعیم الرحمان امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در اسلام‌آباد عملکرد دولت این کشور در رفع بحران طولانی مدت انرژی و مشکلات مردم در پرداخت هزینه‌های سرسام برق را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی اظهار داشت: مردم تحمیل هزینه‌های هنگفت برق و گاز را ندارند چرا که راهبرد دولت برای رسیدگی به مشکلات عمیق انرژی بی فایده است.

این رهبر حزبی پاکستان تاکید کرد: بهره‌مندی از منبع انرژی ایران به تامین ۲۵ درصدی نیاز ما به برق و گاز کمک می‌کند لذا ما از دولت پاکستان مطالبه می کنیم که در تکمیل این پروژه گازی مرتکب تاخیر بیشتر نشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اواسط اردیبهشت امسال با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه و همسایگی با جمهوری اسلامی ایران، گفت: اسلام‌آباد پیشبرد خط لوله انتقال گاز از ایران را اولویت خود می‌داند.

وزارت نفت پاکستان اوایل اسفند ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را موجب تقویت امنیت انرژی اسلام آباد دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از بندر «گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

مقامات سیاسی در پاکستان و کارشناسان حوزه اقتصادی و انرژی این کشور همواره تاکید دارند: دولت باید با استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی جمهوری اسلامی ایران به ویژه تکمیل طرح خط لوله آی‌.پی در مسیر غلبه بر بحران انرژی گام بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha