۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷
کد خبر: 85567429
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکلات آب و برق عشایر سیرجان مصوبه شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷
کد خبر: 85567429
رفع مشکلات آب و برق عشایر سیرجان مصوبه شد

کرمان - ایرنا - رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به مصوبات شورای عشایر در حوزه های نیازسنجی سه هزار عشایر سیرجان گفت: مشکل تامین آب شرب و پنل های خورشیدی در این نشست مطرح و مصوب شد که طی اجرای مصوبات این جلسه بخش زیادی از این مشکلات برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شایان نادری روز سه شنبه در سفر به سیرجان و در نشست شورای عشایر این شهرستان افزود: تهیه پنل های خورشیدی باید توسط وزارت نیرو انجام گیرد که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی ادامه داد: سازمان امور عشایر ایران توزیع کننده پنل های خورشیدی است و امیدواریم در این زمینه برای رفع مشکل روشنایی و برقرسانی برای عشایر حمایت جدی صورت پذیرد.

رفع مشکلات آب و برق عشایر سیرجان مصوبه شد
راه عشایر سیرجان

رییس سازمان امور عشایر ایران همچنین از راه‌های عشایری بخش چهارگنبد بازدید کرد و در این زمینه گفت: با اتمام ۲ دهنه پل، ۲ طرح ابنیه به عنوان مشکل راه عشایری بخش بلورد سیرجان نیز در مراحل پایانی قرار گرفته که اجرای این پروژه ها مشکلات این بخش را کاهش خواهد داد.

وی همچنین امروز از کارخانه در حال احداث خوراک دام سیرجان واقع در شهرک صنعتی بخش بلورد بازدید کرد و در این خصوص عنوان کرد: از محل صندوق سرمایه گذاری بخش کشاورزی تسهیلات لازم به این طرح اختصاص می یابد تا این پروژه به اتمام برسد و این کارخانه قادر است خوراک دام استان کرمان را به صورت کنسانتره تامین کند.

نادری در ادامه گفت: عشایر ۲۵ درصد امنیت غذایی کشور را تامین می‌کنند و مشکلات عشایر در حوزه‌های آموزشی و زیرساخت های لازم برای رونق و تداوم فعالیت های عشایری، نیازمند حمایت دستگاه‌های خدمت رسان در تمامی مناطق کشور است.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان، دارای بیش از سه هزار خانوار عشایری است که این عشایر بیش از چهار صد هزار راس دام را نگهداری می کنند و نقش موثری در تولید گوشت و لبنیات دامی این شهرستان و استان کرمان دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha