استاندار کرمان: نیازهای جامعه عشایری با خدمات ارائه شده فاصله دارد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: خدماتی که به جامعه عشایری ارائه می‌شود با نیازهای‌ آنها فاصله دارد و تمام سعی‌مان بر این است که حمایت‌ها و کمک‌ها را در اصلاح راه‌های عشایری و کمک به بهبود معیشت و اقتصاد این قشر از جامعه داشته باشیم.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز سه شنبه با اشاره به جمعیت چهار درصدی جامعه عشایری استان بیان کرد: اما اثرگذاری جامعه عشایری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بیشتر از درصد جمعیتی آنهاست.

وی با اشاره به اینکه عشایر جامعه‌ای قانع و شاکر هستند که خدمات بالایی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهند، تاکید کرد: سران طوایف و عشایر در مسائل امنیتی و اجتماعی کمک‌های موثری دارند.

استاندار کرمان افزود: در دوران دفاع مقدس نیز بهترین نیروها، عشایر شجاع، مقاوم و کارآزموده بودند.

وی تصریح کرد: کاهش بارندگی و گسترش خشکسالی، جامعه عشایری را تحت تاثیر قرار داده و آبرسانی سیار یکی از اولویت‌های اول عشایر است.

رییس سازمان امور عشایر ایران: عشایر ۲۵ درصد امنیت غذایی کشور را تامین می‌کنند

رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به مشکلات عشایر در بخش های مختلف گفت: ۲۵ درصد امنیت غذایی کشور به صورت مستقیم در دست این جامعه است.

شایان نادری افزود: در شورای عشایری استان کرمان مشکلات عشایر در حوزه‌های زیرساختی، آموزشی و غیره را بررسی خواهیم کرد و دستگاه‌هایی که خدمات‌رسانی به عشایر را دارند، باید این مشکلات را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه به صورت ویژه و اولویت‌بندی پروژه‌هایی را در حوزه آبخیزخوانی و راه مدنظر خواهیم داشت گفت: جمعیت عشایری استان کرمان بالاست و خدمات‌سانی به نحو احسن باید باشد.

رییس سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: آبرسانی به عشایر استان کرمان به صورت سیار و ثابت و خط انتقال از اولویت‌هایی است که مدنظر قرار دارد.

شناسایی ۵۰ زیست بوم عشایری در استان کرمان

مدیرکل امور عشایر شمال کرمان به خشکسالی‌های پیاپی اشاره و تصریح کرد: ۸۰ درصد مراتع استان به دلیل خشکسالی از بین رفته و منابع آبی و معیشت عشایر نیز تحت تاثیر شدید قرار دارد.

رضا نیکزادی با اشاره به توزیع نهاده‌های دامی و جایگزینی آبرسانی سیار در راستای کاهش اثرات خشکسالی بر جامعه عشایری افزود: چهار برنامه زنجیره گوشت، گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار عشایری داریم.

وی همچنین از شناسایی ۵۰ زیست بوم عشایری در استان کرمان خبر داد و تاکید کرد: بزرگترین راه برای ماندگاری در مناطق عشایری، ارتقای شاخص‌های برخورداری است.

ناصر احمدیوسفی، مدیرکل عشایر جنوب کرمان نیز با اشاره به خشک شدن قنات‌ها به دلیل خشکسالی، خواستار تخصیص اعتبارات ملی در حوزه آب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha