۴۱ دستگاه رمز ارز در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تامین برق پایدار و مطمئن و مقابله با عوامل غیرمجاز افزایش مصرف برق، ۴۱ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز ماینر از سه مرکز خانگی، تجاری و مرغ‌داری در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان شناسایی و جمع‌آوری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان، مجید فرهزاد روز چهارشنبه افزود: این مانور با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

وی اظهار داشت: استفاده کنندگان افزون بر پرداخت خسارت‌های وارده به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به فصل گرما و به تناوب آن افزایش مصرف برق، استفاده غیر مجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز موجب ناپایداری انرژی برق و ایجاد خسارت به لوازم برقی شهروندان می‌شود.

فرهزاد افزود: از همه مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده مراکز غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال، مراتب را از طریق تلفن پاسخگوی ۱۲۱ و یا پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع طرح مقابله با مراکز غیر مجاز رمز ارزها تا کنون تعداد ۲هزار و ۹۰۲ دستگاه ماینر از ۱۸۰ مرکز در سطح استان شناسایی، جمع‌آوری و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به تفاهم‌نامه شرکت توزیع نیروی برق استان و سازمان بسیج مهندسین، بسیج کارمندان، بسیج کارگری و کارخانجات، بسیج اصناف و بسیج رسانه سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)، از ظرفیت این پایگاه‌ها برای شناسایی و مقابله با مراکز غیر مجاز رمز ارز استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، تابستان امسال ۲۴ درصد از مشترکین برق خانگی استان به تعداد ۸۰ هزار و ۹۴۲ مشترک با رعایت الگوی تعیین شده و کاهش مصرف برق، مشمول دریافت پاداش‌خوش مصرفی شدند که در صورت حساب‌های برق آنها به صورت بستانکاری لحاظ شد که میزان پاداش پرداختی به این تعداد از مشترکین کم مصرف در استان در جمع ۱۲ میلیارد ریال است.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت در ۴۳ شهر و بیش از ۸۶۷ آبادی و روستا دارد و همه مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

چهارمحال و بختیاری افزون بر ۴۰۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد در بخش خانگی، ۱.۸ درصد در بخش کشاورزی، هفت دهم درصد در حوزه صنعتی و مابقی در سایر مصارف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha