۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85567800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ طرح عمرانی و خدماتی شهرداری بروجرد افتتاح شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبر: 85567800
۲ طرح عمرانی و خدماتی شهرداری بروجرد افتتاح شد

بروجرد - ایرنا - طرح استفاده از پساب شهری برای آبیاری فضای سبز و شهرداری بافت‌های تاریخی شهر بروجرد با حضور ابوطالب شفقت استاندار لرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، شهردار بروجرد روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مجوز شهرداری بافت تاریخی صادر شده که امروز با توجه به تامین زیرساخت های لازم افتتاح شد.
یحیی عیدی بیرانوند افزود: بافت تاریخی بروجرد را باید بافت طلایی نام نهاد هدف ما این است که میزان حضور مردم در این ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف اگر نورپردازی، سد معبر و بازگشایی بخشی از معابر و استفاده از ظرفیت خوردورهای برقی محقق شود، حضور مردم در داخل بافت تاریخی بیشتر می شود.
شهردار بروجرد با اشاره اینکه در فاز بعدی استفاده از خودروهای برقی در بافت تاریخی را در نظر داریم، ادامه داد: با اجرای این طرح اجازه ورود خودروها سواری و وانت بار به این بخش از شهر داده نمی شود.
عیدی بیرانوند یادآور شد: اگر بتوانیم بافت تاریخی را جدا کنیم و حریم درجه یک و ۲ انجام شود هم در حوزه مسکن رشد خواهیم داشت و مردم استقبال می کنند.
شهردار بروجرد بیان کرد: ما ظرفیت تبدیل بافت تاریخی به مجموعه ای گردشگری را داریم که با حمایت هایی می توان به اهداف عالی در راستای رفاه حال مردم رسید.

وی افزود: بروجرد اولین شهر در غرب کشور است که از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

شهردار بروجرد گفت: در اولین فاز ۶۰ متر بر ثانیه آب از پساب استفاده شده و ۱۴ هکتار از فضای سبز با پساب آبیاری می شود.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: در آینده نیز با احداث ۲ مخزن هزار مترمکعبی آب حدود ۲۰ درصد کل فضای سبز با پساب آبیاری خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا چهار سال آینده تمام فضای سبز شهری بروجرد با پساب آبیاری خواهد شد.
استاندار لرستان در سفر به بروجرد از چند طرح عمرانی و خدماتی بازدید و در آیین افتتاح مجموعه تجاری و تفریحی ارگ بروجرد شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha