۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85568161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای مناطق غیر ساحلی بوشهر افزایش می‌یابد

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85568161
دمای هوای مناطق غیر ساحلی بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از ظهر روز جمعه پیش رو تا اوایل شب با وزش بادهای شمالی، ضمن کاهش رطوبت، دمای هوا نیز در مناطق غیرساحلی افزایش خواهد یافت.

محمد رضا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هچنین طی امروز و فردا با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

وی افزود: بنابراین غبار محلی، در برخی از ساعات وزش باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در شبانه روز گذشته دما در شهرهای خورموج و برازجان ۴۸ و ۴۷ درجه سانیتگراد بعنوان گرمترین شهرهای این استان ثبت شده است.

انصاری ادامه داد: بیشینه دما در استان بوشهر برای امروز نیز برای خورموج ۴۷ و برازجان ۴۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: کمینه دما در روز جاری نیز ۲۸درجه برای منطقه بهرگان و شهرهای جم و دیلم ۲۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

انصاری گفت: آسمان استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، افزایش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر، جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصاری با اشاره به ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتری ارتفاع موج دریا یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۳۰ ، جزر اول ساعت ۱۱:۴۵، مد دوم ساعت ۱۷:۲۰ و جزر دوم ساعت ۲۱:۰۰ خواهد بود.

وی اضافه کرد: بیشترین رطوبت هوا در شبانه روز گذشته برای شهرهای عسلویه و بندر دیر با ۶۶ درصد و برای مرکز استان نیز ۵۵ درصد ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha