مدیرکل بنیاد شهید گیلان: مراکز درمان تعامل بیشتری با ایثارگران داشته باشند

رشت - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه این بنیاد ۱۳۷ هزار نفر را تحت پوشش دارد و به آنان خدمت رسانی می کند، از مراکز درمان استان خواست تعامل بیشتری با ایثارگران داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا داوطلب روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار کرد: استان گیلان هشت هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز، ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده دارد، ضمن اینکه این استان ۴۲ شهید غریب اسارت و همچنین ۲۶۴ شهید مفقودالجسد دارد.

وی افزود: با وجود اینکه سه درصد از جمعیت گیلان را ایثارگران تشکیل می دهند، برای پرداخت هزینه درمان آنان مشکلی وجود ندارد اما به دلیل نوسان قیمت دارو، برای تهیه دارو و درمان با مشکل مواجه می شوند که انتظار داریم بیمارستانها و داروخانه ها و سایر مسئولان در این بخش تعامل بیشتری را با ایثارگران داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین بحث اشتغال نیز برای خانواده‌های ایثارگران بسیار مهم است و هم اینک پنج هزار و ۲۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران بیکارند و با توجه به قانونی که تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید استخدام شوند، امیدواریم در این بخش مسئولان در گیلان ما را یاری کنند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان به مشکل مسکن ایثارگران نیز اشاره و بیان کرد: ۱۲ هزار نفر از جامعه هدف ما مسکن ندارند که طبق قانون باید یک قطعه زمین و یا یک خانه مسکونی به این افراد داده شود که امیدواریم در این بخش نیز همکاری مناسبی را مسئولان ذیربط داشته باشند.

داوطلب در ادامه به برپایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان در اردیبهشت ماه سال آینده نیز اشاره و اظهار کرد: پیش از برگزاری این کنگره، ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و هشت اجلاسیه نهایی برپا خواهد شد و امید است که بتوانیم دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان را هم در حد شهدای گرانقدر این استان برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha