۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85568276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت ۲ بازار تاریخی شیراز آغاز شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85568276
مرمت ۲ بازار تاریخی شیراز  آغاز شد

شیراز – ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: در ادامه پرونده مرمتی بازارهای شیراز، مرمت بازارهای وکیل شمالی و نو آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز چهارشنبه در بازدید از مرمت بازار وکیل، به خبرنگاران گفت: مرمت بازارهای شمالی و نو بااعتبار بیش از ۶۴ میلیارد ریال آغازشد.

وی افزود: برچیدن کاه‌گل فرسوده بام برای اجرای عملیات سبک‌سازی، تعمیرات روی طاق‌های آجری و عایق رطوبتی بام و تعمیرات و مرمت پشت‌بندی‌های آجری با استفاده از آجر سنتی در ابعاد نمونه موجود ازجمله اقدامات مرمت در این بازارها است.

ثابت‌اقلیدی عنوان کرد: احیای ناودان‌های عمودی دفع آب‌های حاصل از باران از دیگر اقدامات مرمتی این ۲ بازار تاریخی شیراز است که به تازگی اجرایی شد.

مرمت ۲ بازار تاریخی شیراز  آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: سرا یا کاروانسرای گمرک یکی از بناهای دوره زندیه است که در نیمه شمالی بازار وکیل قرارگرفته و مرمت این بخش از بازار تاریخی شیراز نیز با اعتباری نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی گفت: برچیدن بخش‌های باقی‌مانده کاه‌گل فرسوده بام به‌منظور اجرای عملیات سبک‌سازی، تعمیرات روی طاق‌های آجری و عایق رطوبتی بام‌های ضلع جنوبی و غربی برای سرای گمرک نیز به انجام می‌رسد.

ثابت‌اقلیدی گفت: پروژه مرمت بازار وکیل شیراز در قالب ۱۴ کارگاه مرمتی آغازشده است.

وی بیان کرد:پروژه بزرگ مرمت بازار وکیل با اعتبار یکهزار میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در شیراز اجرایی شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha