چمنیان: همه رقبا قدرتمند شده‌اند/ کافا محک مهمی در راه جام ملت‌های آسیا است

تهران- ایرنا-سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان معتقد است با پیشرفتی که در قاره کهن صورت گرفته، تیم‌هایی که تا دیروز در فوتبال آسیا به حساب نمی‌آمدند، الان شانه به شانه مدعیان بالا می‌آیند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، عباس چمنیان، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان در آستانه اعزام این تیم به مسابقات کافا و در جمع خبرنگاران، گفت: از آغاز کارمان، فاصله زمانی زیادی از تیم نونهالان تا نوجوانان بود. یک برنامه فشرده ایجاد کردیم که هسته اولیه تیم را پیدا کنیم. بخش اول از استان‌ها بود که ۱۱ استان را بررسی کردیم و حدود ۱۵۰ نفر را انتخاب کردیم که از میان آنها ۴۰ نفر انتخاب شدند و در نهایت به این ۲۳ نفر قبل از شروع کافا رسیدیم. قبل از مقدماتی قهرمانی آسیا که مرحله مهمی است برنامه را به دو فاز قبل و بعد از کافا تقسیم کردیم. قبل از کافا سعی کردیم که یک اردو در تهران و یک اردو در اردبیل برگزار کنیم تا به هماهنگی اولیه برسیم.

وی افزود: کافا اکنون به یک تورنمنت تقریبا مهم تبدیل شده و برای ما می‌تواند یک معیار خوب باشد که نتیجه اردوها را ببینیم و بدانیم که چه مقدار کار داریم.شاید بازیکنانی باشند که اینجا نتوانستیم در خدمت آنها باشیم و این تورنمنت می‌تواند به ما نشان دهد که عملکرد بازیکنان چطور است. سعی کردیم با تلاش بیشتر جاماندگی خود را جبران کنیم و بتوانیم به اهدافمان برسیم.

چمنیان در ادامه با اشاره به پیشرفت فوتبال در آسیا، تصریح کرد: چالش بزرگی در فوتبال ایران داریم و در رده‌های سنی که باید برنامه محور باشد، برنامه نداشتیم و به چالش خوردیم. سعی کردیم بیشتر با استعدادها این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم. با برنامه برای دو یا سه سال می‌توانیم متوجه شویم که چطور یک بازیکن از رده نونهالان به نوجوانان برود. برخی از همین بازیکنان ۱۶-۱۷ ساله می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند و اگر رویدادهای خوبی پیش روی آنها باشند می‌توانند این کار را انجام دهند. تغییر نسل در فوتبال ما اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ما برنامه‌ها را جدی پیش ببریم و این برنامه‌ها تنها روی کاغذ نماند و عملی شود.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان درباره حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا، تاکید کرد: کره شمالی، هنگ کنگ، سوریه و اردن همگروه‌های تیم نوجوانان هستند. نشانه‌های پیشرفت در سطح کشورهای آسیایی را کاملا می‌بینیم. کشورهایی که شاید در فوتبال به حساب نمی‌آمدند، الان شانه به شانه بقیه تیم‌های رده اول می‌آیند.

چمنیان ادامه داد: یک اردوی تدارکاتی در اردن داشتیم و مشخص بود که برای آینده برنامه دارند. اردن یک تیم مدعی است و کره شمالی هم در رده نوجوانان حریف قابل توجهی بوده و حتی کشورهایی مثل سوریه و هنگ کنگ، امروز سطح رقابتی بالایی دارند. گروه سختی است و سعی داریم از ادامه فرصت‌های آموزشی برای بچه‌ها گذر کنیم و آنچه شایسته فوتبال ایران است را در زمین پیاده کنیم تا بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه درهای تیم ملی نوجوانان روی همه باز است، اظهار داشت: در همه استان‌ها حضور پیدا می‌کنیم. به نظر می‌رسد تیمی که داریم نیمی از فوتبال ایران است. ما کمی محدودیت زمانی داریم و سعی می‌کنیم کمترین تغییرات را داشته باشیم ولی تا جایی که زمان و شرایط اجازه دهد تلاش می‌کنیم بازیکنانی که شایسته هستند به تیم بیایند. تا اینجا که کار کردیم فدراسیون فوتبال کمبود نگذاشته و هر چه خواستیم مهیا شده است. ما یک اردوی سیرجان پس از کافا خواهیم داشت و فقط مسئله زمان را داریم که سعی می‌کنیم از فرصت باقی مانده بیشترین استفاده را داشته باشیم و پیشرفت کنیم و با تمام توان آماده مسابقات شویم.

گفتنی است که تیم نوجوانان کشورمان برای حضور در مسابقات کافا، صبح فردا راهی تاجیکستان می‌شود.

تیم نوجونان که در جام‌ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا در گروه A با اردن، سوریه، هنگ کنگ و کره شمالی هم‌گروه شده است، از ۲۸ مهر تا ۶ آبان در این رقابت‌ها که به میزبانی اردن برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha