پنج فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کهگیلویه وبویراحمد مهار شد

یاسوج - ایرنا -مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش خستگی ناپذیر نیروهای عملیاتی ستاد بحران و جوامع محلی شبانه روز گذشته تاکنون پنج فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان کنترل یا مهار شده است.

سعید جاویدبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع نقاطی مانند در نزدیکی روستای گنبد بردی شهرستان بهمئی،کوه پات شهرستان کهگیلویه، پریکدان،محمودآباد و آبگرمک در شهرستان بویراحمد کنترل یا مهار شده است.

وی بیان کرد: برای کنترل و مهار آتش سوزی های یاد شده بخشداران، محیط بانان محیط زیست، نیروهای مردمی، کوهنوردان و ستاد بحران بحران شهرستان های یاد شده همکاری کرده اند.

جاویدبخت تاکید کرد: از ساعت هفت بامداد روز چهارشنبه بیست و چهارم مرداد ماه، آتش سوزی در نزدیکی روستای گنبد بردی شهرستان بهمئی گزارش شد که نیروهای منابع طبیعی به همراهی بخشداران منطقه، نیروهای محیط زیست، مردمی، کوهنوردان، شورای اداری شهرستان و ... وارد عمل شدند.

وی خاطرنشان کرد:همچنین به علت شرایط کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه محل وقوع آتش سوزی، هلی بورن نیروها توسط یک فروند بالگرد انجام شد.

وی افزود: این آتش سوزی هم اکنون تحت کنترل است و نیروهای امدادگر جهت پایش برای پایش در منطقه حضور دارند.

جاویدبخت ابراز کرد: در شهرستان کهگیلویه و منطقه کوه پات نیز یک فقره آتش‌سوزی گزارش شد که با حضور نیروهای منابع طبیعی و همکاری محیط‌زیست، دهیاران و شوراهای روستاهای منطقه و مردم، این آتش سوزی نیز مهار شده و در حال پایش و خنک سازی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در سطح شهرستان بویراحمد نیز از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه در منطقه محمودآباد یاسوج آتش‌سوزی رخ داد که با حضور به‌موقع نیروها مهار شد.

وی بیان کرد:عصر روز گذشته در منطقه پریکدان بویراحمد وقوع یک مورد آتش سوزی در عرصه های طبیعی گزارش شد که امدادگران در عرصه حضور یافته و تا اکنون در حال مهار و پایش آتش‌سوزی هستند.

جاوید بخت تاکید کرد:میزان مساحت آسیب دیده از این آتش سوزی ها پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علت بیشتر آتش سوزی های عرصه های طبیعی استان انسانی است از گردشگران و جوامع محلی خواست مراقبت میراث طبیعی استان باشند.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۵۰ گونه درختی و درختچه ای دارد که ۷۰ درصد جنگل های استان را ، درخت بلوط پوشش می دهد و در سال گذشته، ۲۶هزار هکتار از جنگل های بلوط استان درگیر آفت برگخوار بلوط شد.

این استان ، ۵۱۲ هزار هکتار مرتع خارج از جنگل دارد که بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان دارای پوشش گیاهی مرتعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha