تامین آب پایدار و شبانه روزی برای مردم چابهار یک ضرورت است

چابهار - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تامین آب پایدار و شبانه روزی برای مردم منطقه آزادچابهار یک ضرورت است برای همین منظور نظام جمهوری اسلامی کار انتقال آب از دریا را آغاز کرده و بزودی شاهد حل مشکلات بی آبی در این منطقه خواهیم بود.

حمیرا ریگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه آب شیرین کن ایمواسکو در حال اجراست و خوشحالیم که نخبگان و جوانان ملت در حال تلاش برای پیشبرد اهداف توسعه و نشان دادن توانمندی های بی بدیل این سرزمین در راستای رفع نیازمندی های مردم کشور از جمله بی آبی هستند.

وی با بیان اینکه آنچه رضایتمندی مردم برای ما مهم است خاطرنشان کرد: مردم ما قدردان تلاش‌ها و خدمات مسوولان هستند و این وظیفه ما است که با حفظ محیط زیست، میراث فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و با نظر به نیاز و دغدغه مندی‌های مردم پروژه های خود را در اذهان تاریخی مردم ماندگار کنیم.

تامین آب پایدار و شبانه روزی برای مردم چابهار یک ضرورت است

مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) نیز با اشاره به رویکرد جدید وزیر صمت و تجربه انجام پروژه‌های کلان ملی گفت: این شرکت جهت تامین و بهره‌مندی آب صنایع و آشامیدنی منطقه و روستاهای محدوده منطقه آزاد چابهار بدون وقفه در حال پیشرفت است.

محمد حسن اسدی گفت: ایمواسکو با حمایت وزارت صمت و با مشارکت بخش خصوصی، از سال ۱۳۹۹ با هدف تأمین آب مورد نیاز صنایع و معادن استان‌های شرقی کشور کار و با رسالت اجرای طرح نمک‌زدایی و اجرای خط چهارم طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی کار خود را آغاز کرده است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای اجرای پروژه آب شیرین کن چابهار گفت: مجوزهای لازم تخصیص برداشت آب دریا، محیط زیست دریا برای شیرین سازی، محیط زیست خشکی و سایر مجوزهای لازم قبل از اجرای پروژه اخذ شده و ۹۵ درصد از اراضی مسیر چابهار تا مشهد بازگشایی و رفع معارض شده است.

مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) تصریح کرد: با توجه به اهمیت پیشبرد طرح مورد نظر جهت رفع نیازهای مردم و صنایع، تصمیمات لازم در خصوص تشکیل کمیته های کارشناسی بین سازمان منطقه آزاد چابهار و شرکت ایمواسکو و تعیین زمانبندی های مشخص، اتخاذ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha