سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت بندر فریدونکنار

ساری - ایرنا - مدیر عامل بندر فریدونکنار گفت: برای فراهم سازی ۸۵ درصد زیر ساخت بندر فریدونکنار در بخش های مختلف این بندر حدود ۲ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شد و این رویه بدون وقفه در حال انجام است.

هادی شفیعیان امروز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سرمایه گذاری ها در بخش راه های دسترسی، ساخت انواع انبارهای کالای اساسی و ساخت مخزن بوده است.

وی بیان داشت: ساخت سیلوی غلات یکی از زیرساخت های مهم در بندر محسوب می شود که این مهم در بندر فریدونکنار با سرمایه گذاری های کلان انجام شد.

مدیر عامل بندر فریدونکنار با بیان این مطلب که ارتقا زیرساخت ها در این بندر بدون توقف در حال افزایش است، اظهار کرد: افزایش اسکله ها در این بندر یکی از ضرورت ها محسوب می شود که در صورت موافقت دولت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شفعیان ادامه داد: در حال حاضر بندر فریدونکنار دارای دو اسکله فعال برای تخلیه و بارگیری کشتی های تجاری است که با توجه به ترافیک کشتی ها افزایش اسکله یک امر مهم محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۲۵۰ نفر در این بندر مشغول به کار هستند، بیان داشت: در صورت افزایش تعداد اسکله ها بدون تردید نیروی کار بیشتری در این بند به کار گیری خواهند شد.

مدیر عامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار تصریح کرد: در بندر فریدونکنار به جز حمل و تجارت دام زنده همه کالاهای دیگر قابلیت صادرات یا واردات را دارند.

وی بیان کرد: فراوردهای نفتی و پتروشیمی، سنگ، آهن، چوب، نمک و سیمان از جمله کالاهای صادراتی بندر فریدونکنار به کشورهای حاشیه دریای خزر است.

شفعیان با اشاره به این که کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان از جمله کشورهای هستند که صادرات از بندر فریدونکنار به مقصد این کشورها انجام می شود، اظهار کرد: بندر فریدونکنار تنها بندر شمال کشور است که در حوزه ترانزیت نفتی فعال است.

در سال جاری بیش از ۷۲ هزار تن انواع کالا از بندر فریدونکنار به کشورهای حاشیه خزر صادر شد.

بندر فریدونکنار دارای ۶۹ هکتار وسعت است و یکی از مسیرهای دسترسی آسان به بازارهای مصرف کشورهای حوزه دریای خزر به شمار می رود که در کنار سایر بنادر مازندران، به جهش اقتصادی در این استان کمک می کند.

بندر فریدونکنار یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه است و به طور متوسط سالانه صدها هزار تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد این بندر می‌شود.

بهره‌مندی از ۲ پست اسکله با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و آبخور ۴.۲ متری و کاربری چند منظوره «جنرال کارگو» از دیگر ویژگی‌های شاخص بندر فریدونکنار است.

این بندر از طریق دریا می تواند با سایر بنادر حاشیه دریای خزر در کشور روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان ارتباط مستقیم دریایی داشته باشد.

بندر فریدونکنار همچنین از طرق دریای خزر – رود ولگا – دریای بالتیک به بنادر عمده شمال اروپا مانند هامبورگ، کپنهاک، استکهلم و روتردام ارتباط پیدا می کند.

فریدونکنار از طریق دریای خزر - کانال ولگا – دن می تواند به دریای ازوف متصل شده و از راه دریای سیاه به دریای مدیترانه برسد و از این طریق به بنادر جنوبی اروپا و همچنین بنادر شمالی آفریقا و سایر بنادر جهان متصل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha