۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85569152
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاران امید آفرین و آگاهی بخش باشند

آستارا - ایرنا - فرمانده سپاه شهرستان آستارا با بیان اینکه خبرنگاران نباید از انصاف، عدالت و مسئولیت پذیری بدور باشند از این قشر خواست در انتشار اخبار امیدآفرین و آگاهی بخش باشند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران، اظهارکرد: آگاه سازی و ارتقاء بینش مردم از وظایف خبرنگاران است و مخابره درست و به موقع خبر موجب رضایت‌مندی و اعتماد آنان خواهد شد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید از مسئولان انتقاد سازنده داشته باشند، افزود: انتقاد مثبت با تخریب کردن فاصله بسیاری دارد و خبرنگاران باید هنرمندانه در عرصه آگاهی بخشی به جامعه عمل نمایند تا علاوه بر امید آفرینی در بین مردم به آگاه سازی آنان نیز توجه شود.

فرمانده سپاه آستارا با تاکید به اینکه نباید به افراد خبرنگارنما میدان داده شود، تصریح کرد: خبرنگاران باید علم، حلم و بصیرت را توامان با همدیگر داشته باشند و در راستای اتحاد و انسجام گام بردارند و در مقابل جبهه استکبار بایستند.

وی ادامه داد: موثرترین ابزار در مقابله با دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی رسانه ها هستند؛ در دنیایی که قدرت‌های آدم‌کش روزانه تعداد زیادی از مردم را در غزه به خاک و خون می‌کشند و در راستای عدم اطلاع مردم دنیا از جنایاتشان، بیش از ۱۶۰ خبرنگار را شهید کرده‌اند باید بتوانیم در جنگ رسانه‌ها درست عمل نماییم تا مردم را به آگاهی لازم برسانیم.

سرهنگ قنبری با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا از تاریخ نهم تا ۱۳شهریور در نوار ساحلی این شهرستان، گفت: بازسازی عملیات کربلای چهار و پنج، برپایی نمایشگاه‌های متنوع فرهنگی و هنری و اجرای نمایش تئاتر از جمله بخش‌های این اجلاسیه خواهد بود.

وی بیان کرد: این اجلاسیه در راستای کنگره بزرگ شهدای استان گیلان برگزار می‌شود و این برنامه در آستارا هر روز به مدت پنج شب با بازگشایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری و از ساعت ۲۰ هر شب با برگزاری نمایش و اجرای مانورهای شبانه ادامه پیدا خواهد کرد.

سرهنگ قنبری خاطرنشان کرد: مردم شهرستان آستارا در قالب عملیات کربلای پنج، چهار نفر از عزیزان خود به نامهای داود آشوبی، داور مسعودپی، سلیمان بنی خادمی و عظیم نوروزی را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کردند و همچنین مردم این شهرستان هم‌زمان با آغاز جنگ تحمیلی در هفتم مهرماه سال ۵۹ نخستین کاروان پشتیبانی و حمایتی خود را از رزمندگان اسلام به جبهه ها فرستادند و این موارد درخشان باید برجسته شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha