وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به حوزه تعلیم و تربیت تسلط دارد

تهران- ایرنا- رئیس سابق سازمان نهضت سواد آموزی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشراف کاملی به مسائل تعلیم و تربیت دارد و حامی خوبی برای معلمان است.

شاپور محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره معرفی علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس اظهار داشت: کاظمی بیش از ۳۰ سال تجربه فعالیت در این وزارتخانه از صف تا ستاد دارد؛ مدرسه را به خوبی درک کرده و سمت‌هایی مانند رئیس منطقه، مدیر کل، معاون وزیر و در سطح سرپرستی وزارتخانه را هم تجربه کرده است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مثبت کاظمی این است که از درون وزارتخانه آمده و به همه حوزه‌ها اشراف دارد و می‌تواند مسائل کلان تعلیم و تربیت در حوزه آموزش و پرورش با بهره‌گیری از افراد مناسب حل کند.

رئیس سابق سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: کاظمی استاد دانشگاه نیز است و علاوه بر تجربه از نظر علمی هم اشراف خوبی به موضوعات دارد.

محمدزاده درباره پاسخ به اینکه وزیر پیشنهادی تا چه میزان می‌تواند مدافع حقوق دانش آموزان و فرهنگیان باشد، یادآور شد: مطمئن هستم که حمایت‌های بسیاری از حقوق فرهنگیان و دانش‌آموزان می‌کند، همچنین انتظار داریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن رای بالا به آقای کاظمی، کمک کنند تا مشکلات آموزش و پرورش بویژه در حوزه دغدغه‌های معلمان را حل کند.

وی با بیان اینکه اطمینان دارم با رای اعتماد مجلس به کاظمی، معلمان حامی خوبی را بدست می‌آورند، عنوان کرد: برنامه پیشنهادی وی منطبق با برنامه هفتم پیشرفت در حوزه تعلیم و تربیت است.

رئیس سابق سازمان نهضت سواد آموزی افزود: مهمترین برنامه های کاظمی برقراری عدالت آموزشی، توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، تقویت کیفیت مدارس دولتی و توجه به تجهیز این مدارس در همه مناطق کشور، توجه ویژه به جایگاه و منزلت و معیشت معلمان به‌عنوان عامل و عنصر اصلی در مدارس و آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. وی متولد ۱۳۴۴ شهر مقدس مشهد و تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است.

وی پیش از این قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بود. معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده است.

کاظمی از شهریور تا آذر سال ۱۴۰۰ سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود.

قرار است جلسات رای اعتماد به کابینه مسعود پزشکیان رئیس جمهور از ۲۷ مرداد در صحن علنی مجلس آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha