پیش بینی توزیع ۲۰ میلیون بطری آب بین زوار اربعین در مرز خسروی+فیلم

قصرشیرین- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با اعلام اینکه پیش بینی می شود ۲۰ میلیون بطری آب بسته‌بندی خنک بین زائران اربعین در مرز خسروی توزیع شود، گفت: از زمان آغاز مراسم پیاده روی اربعین تاکنون پنج میلیون بطری آب در مرز خسروی بین زوار توزیع شده است.

رضا داودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با آغاز مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) و به منظور حصول اطمینان از تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در این ایام، روزانه و به صورت مستمر، آزمون کلرسنجی شبکه توزیع آب در این استان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خدمات خود را به صورت ویژه در سراسر مسیر تردد زوار از کنگاور تا مرز خسروی و همچنین بخشی از این خدمات را تا مرز منذریه ارائه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: آب مورد نیاز مواکب، پارکینگ‌ها و مراکز خدمات رسانی به زوار از جمله پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر و اورژانس به صورت پایدار در طول مسیر تامین شده ضمن اینکه تانکرهای سیار آبرسان نیز بنا بر نیاز در طول مسیر تردد زوار مستقر خواهند شد.

او افزود: جهت اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی و جلوگیری از هرگونه آلودگی، با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه مرکزی آبفای استان، اقدامات خاصی انجام و کیفیت و سلامت آب در سطح استان، به صورت روزانه و مستمر پایش می شود.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: روزانه آزمون کلرسنجی از موکب‌ها، حسینیه‌ها، شبکه توزیع و ناوگان آبرسانی سیار در سطح استان کرمانشاه انجام و آموزش‌ها و اقدام های لازم به منظور گندزدایی مؤثر آب مصرفی عزاداران حسینی(ع) صورت می گیرد.

داودی عنوان کرد: آماده سازی و استقرار آزمایشگاه سیار آبفا در پایانه مرز خسروی، قرارگاه شرکت آب و فاضلاب استان در پایانه مرزی و سطح شهر برای انجام آزمایشات میکروبی، فیزیکی و شیمیایی و همچنین شست و شو و بهسازی تمامی مخازن شهری و روستایی از جمله اقدامات انجام شده توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ایام پیاده روی اربعین است.

وی گفت: پارسال در مجموع ۲ میلیون بطری آب‌ معدنی بسته بندی خنک در بین زائران اربعین در مرز خسروی توزیع شد.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند Y همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha