استاندار کرمانشاه: تردد زائران از مرز خسروی به صورت روان جریان دارد

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: تردد زائران اربعین حسینی به صورت روان از مرز خسروی در جریان است و هیچ مشکلی برای رفت و برگشت زائران از این مرز وجود ندارد.

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا از استانداری کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در گفت و گویی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب فراهم شده در مرز بین المللی خسروی برای تسهیل در تردد زائران اربعین، افزود: وضعیت مطلوب این مرز نتیجه تلاش ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سال های قبل و امسال است.

وی اظهار کرد: مرز منذریه طی سال‌های گذشته در کشور عراق شناخته شده نبود اما امروز بسیاری این مرز را می شناسند و تردد زوار بدون مشکل در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید در زمینه این راهبرد کلان و کمک به معرفی بیشتر مرز بین المللی خسروی بهتر از گذشته عمل کند، بیان کرد: باید از ظرفیت های موجود برای آشنایی بیشتر زوار با زیرساخت‌ های اربعین استفاده کرد.

صحرایی با برشمردن مزایای مرز خسروی گفت: طرف عراقی هم به تعهدات خود در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها عمل کرده و اگر یک پل روگذر برای تردد زوار ساخته شود ترانزیت و ترددها به صورت همزمان و بدون وقفه صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha