۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85569798
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جذب جوانان و نوجوانان جامعه از اولویت های ائمه جمعه باید باشد

آستارا - ایرنا - معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: جذب اقشار مختلف مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان به نماز جمعه از اولویت های ائمه جمعه باید باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر حسینی روز جمعه در شورای ادارای شهرستان آستارا که به منظور تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان آستارا برگزار شد، اظهارکرد: نماز جمعه از نخستین اقدامات مهمی بود که پیامبر اسلام بر انجام آن اهتمام ورزید و این اقدام ایشان فصل الخطاب همه ما می باشد.

وی افزود: در کشور ما امام راحل بر برگزاری نماز جمعه تاکید کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها بر تشکیل صفوف نماز جمعه در جای جای ایران اسلامی تاکید دارند.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: نماز جمعه محل سیاست گزاری برای مردم و آگاه سازی آنان از رویدادهای روز جهان و مملکت است و در جمع نمازگزاران باید همه مسائل دینی، مذهبی و سیاسی بازگو و روشنگری شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی کشور یک از مهمترین ارکان نظام به شمار می رود و در جنگ نرمی که دشمنان نظام علیه ایران اسلامی شروع کرده اند نماز جمعه می تواند در راستای تحقق اهداف عالیه نظام گام برداشته و اقدامات عملی خوبی داشته باشد.

در ادامه شورای ادارای فرماندار شهرستان آستارا ضمن تقدیر از حجت الاسلام باقری ارومی امام جمعه پیشین آستارا اظهارکرد: شهرستان آستارا به جهت موقعیت مکانی که دارد، از لحاظ سیاسی و اقتصادی در جایگاه مهم و ویژه ای قرار دارد و امام جمعه به عنوان پدر معنوی شهرستان همواره در کنار مسئولان قرار دارد.

محمدرضا شهاب زاده افزود: حضور امام جمعه شهرستان در جلسات و همچنین مشکلات و حوادثی که رخ می دهد باعث دلگرمی مردم و مسئولان می شود و ما این موضوع را همواره در همه عرصه ها دیده ایم.

وی ادامه داد: سنگر نماز جمعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و افرادی که در این تریبون قرار می گیرند باید بتوانند با علم و آگاهی بخشی درست مردم را هدایت نمایند و از دسیسه های دشمنان آگاه نمایند.

در این مراسم از خدمات سه ساله حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی تقدیر و حجت الاسلام محمدرضا صالحیان به عنوان امام جمعه شهرستان آستارا معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha