راهپیمایی اربعین حسینی جلوه‌ای از اتحاد مسلمانان و آزادگان است + فیلم

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) جلوه‌ای از اتحاد بین مسلمانان و آزادگان جهان و مهیا شدن برای ظهور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان روز یکشنبه در مراسم راهپیمایی و اجتماع جاماندگان اربعین حسینی شهرستان آستارا در امام زادگان قاسم (ع) و ابراهیم(ع) اظهارکرد: کنگره عظیم اربعین تجلی عظمت و شکوه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و همه انسانهای آزاده است چنانکه غیر مسلمان‌ها هم همراهند و ما باید قدردان این نعمت بزرگی که خداوند به ما عنایت کرده باشیم.

وی عنوان کرد: در راهپیمایی اربعین شاهد جلوه های عشق، شور، ایثار و عظمت اسلام و مسلمانان هستیم که همه از آثار قیام اباعبداالله (ع) و عاشورا است از اینرو دشمنان می کوشند این شکوه و فریاد رسای عاشورا و اربعین را پایین بکشند اما هرگز موفق نشده و نخواهند شد.

حجت الاسلام صالحیان در بخشی از سخنانش با اشاره به جنایات صهیونیستها تصریح کرد: اسرائیل با جنایاتی که انجام می دهد به نابودی خود نزدیک تر می شود و بداند که با نسل کشی نمی تواند به اهداف شوم خود برسد.

امام جمعه شهرستان مرزی آستارا در ادامه این مراسم با اشاره به شبهه هایی که از سوی دشمنان در خصوص عاشورا و اربعین مطرح می‌شود، بیان کرد: این شبهات در جوانان آگاه ما تاثیری ندارد ضمن آنکه آنان به دنبال پاسخ‌های این شبهات هستند و ما باید در برابر این توطئه ها هوشیار باشیم.

حجت الاسلام صالحیان ادامه داد: در فضای مجازی پاسخ غالب شبهات موجود است و دیدن آن ها اگر رفع مشکل نکند به طور قطع مشکلی ایجاد نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام آزادی‌خواهان دنیا مدیون امام حسین(ع)، عاشورا و اربعین هستند اگر در دنیا شاهد حرکت‌های ضد استبدادی و استکباری مثل حرکت مهاتما گاندی، محمد علی جناح و دیگران هستیم به اعتراف خود آنها به واسطه قیام امام حسین(ع) است.
امام جمعه شهرستان آستارا ضمن تاکید به عقل گرایی و تحصیل تقوا بر اجتناب از پذیرش خرافه ها، گفت: ما باید مباحثی را که طرح می شود با سند بیان کنیم و مردم مراقب شیطنت های دشمنان باشند تا در دام آنها نیافتند.

مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی صبح امروز با حضور خودجوش مردم به صورت خانوادگی از ۲ مسیر شهر آستارا و شهر لوندویل به سمت امام زادگان قاسم و ابراهیم(ع) برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha