امام جمعه آستارا : سواد رسانه ای لازمه کار مسئولان و رسانه هاست

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: سواد رسانه ای لازمه کار مسئولان و رسانه ها است و باید همه بر رعایت آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی چهارشنبه شب در نشست صمیمانه با جمعی از خبرنگاران شهرستان آستارا ضمن گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و دهها شهید خبرنگار کشورمان و نیز افزون بر ۱۶۰ خبرنگار شهید در غزه، اظهارکرد: جایگاه خبرنگاری بسیار مهم، ارزشمند و قابل توجه است و باید بر آنان ارج نهیم.

وی بیان کرد: خبرنگاری یک جریان دو طرفه است زیرا هم یک تبیین کننده قوی برای طبقات مختلف مخاطب به شمار می رود و هم منتقل کننده مشکلات و موانع به برای مسئولان برای تصمیم گیری و حل مسائل است.

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا تاکید کرد: دشمن رقیب جدی رسانه های کشور است و نمی خواهد تبیین شماها به نتیجه برسد یا خبر حقیقی و واقعیت ها جایگاه اصلی خودش را پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر چه جلوتر می رویم ابزارهای رسانه ای مدرن تر می شود و انعکاس یک خبر در گوشه ای از دنیا، کل جهان را تاثیر خود قرار می دهد، گفت: در عصر حاضر رسانه ها در تنویر افکار عمومی بسیار موثر هستند.

وی اشرافیت به مسایل اجتماعی و زیست انسانی در سراسر جهان را سواد رسانه‌ای دانست و بیان کرد: اشرافیت یک خبرنگار به همه مسایل می‌تواند بهترین سواد رسانه‌ای باشد.

در این نشست تعدادی از اصحاب رسانه های شهرستان آستارا اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری نیز به بیان نظرات، دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند که امام جمعه گفت، مطالبات آنان را پیگیری می کند.

امام جمعه آستارا : سواد رسانه ای لازمه کار مسئولان و رسانه هاست

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله حدود ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha