برگزاری آیین اربعین در امنیت و آرامش مرهون مجاهدت آزادگان است

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، نقش برجسته و ارزشمند آنان در تامین امنیت و آرامش ملت ایران را یادآور شدند و اظهار کردند: برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین با حضور میلیون‌ها زائر مرهون مجاهدت آزادگان و ایثارگران است.

به گزارش ایرنا؛ در پیام مشترک حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله غفوری» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که امروز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت؛ آمده است: روز ۲۶ مردادماه، ایران اسلامی شاهد بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به آغوش میهن اسلامی از مرز خسروی در کرمانشاه بود.

دلاورمردانی که بهترین داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته بودند و برای آرامش، امنیت و اقتدار ایران اسلامی، سال‌ها تحت انواع شکنجه و فشار روحی و جسمی حاضر نشدند حتی یک قدم از آرمان‌های بلند ملت عزیز ایران عقب بنشینند.

بی‌شک نقش حماسه آفرینی‌های آزادگان سرافراز در تک تک پله‌های طی شده پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی، نقشی برجسته و ارزشمند است که یک نمونه بارز آن، برگزاری آیین بزرگ اربعین حسینی در کمال آرامش و امنیت است که میلیون‌ها ایرانی هم در آن حضور دارند.

در ادامه متن این پیام آمده است: مرز بین المللی خسروی که میزبان اولین گروه آزادگان سربلند میهن بوده، به برکت صبر، استقامت و فداکاری ایثارگران و آزادگان نجیب و تمام دل‌باختگان حقیقی امامان معصوم و شهدای مدفون در عراق سلام الله علیهم، امروز به نماد دروازه کربلا و قدمگاه زائران دلسوخته‌ حضرت اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا سلام الله علیهم اجمعین تبدیل شده و در ایام اربعین میزبان میلیون‌ها زائر مخلص است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار در بخش پایانی پیام خود آورده اند: اینجانبان با عرض ادب محضر شهیدان آزاده و غریب دور از وطن و خانواده‌های معظم آن عزیزان و گرامی‌داشت ۲۶ مرداد ماه، این روز غرورآفرین و شکوهمند را به مردم شریف ایران اسلامی و استان کرمانشاه، بویژه آزادگان سرفراز و خانواده‌های معزز آنان، تبریک و تهنیت گفته، توفیق و سلامتی همگان را از درگاه ایزد منان مسالت داریم.

کرمانشاه ۷۵۰ آزاده دارد

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha