۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85570619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت دمای ۴۸ درجه سانتیگرادی و رطوبت ۸۵درصدی در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در شبانه روز گذشته دما در ۱۰ شهر این استان بالای ۴۰درجه سانتیگراد ثبت شده که شهرهای برازجان، اهرم و خورموج با ۴۸ درجه گرمترین مناطق این استان بوده‌اند.

محمد رضا انصاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کمینه دما ی هوا در امروز مربوط به شهر جم با ۲۸ درجه سانتیگراد و بیشینه دما نیز با ۴۶ درجه سانتیگراد برای شهر خورموج مرکز شهرسان دشتی پیش بینی شده است.

وی افزود: بیشترین رطوبت امروز با ۸۵ درصد مربوط به بنادر دیر و عسلویه و کمترین با ۱۶ درصد برای شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: دمای هوا در شبانه روز گذشته برای شهر بوشهر ۳۹ درجه و رطوبت ۷۶ درصد ثبت شده است.

انصاری ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد از امروز تا اواخر هفته با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: همچنین طی این مدت در برخی از ساعات با افزایش سرعت باد، خلیج فارس متلاطم پیش بینی می شود.

انصاری گفت: از روز دوشنبه تا پایان هفته در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، در نواحی شرقی و بخشهایی از جنوب استان، با رشد ابر احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: براساس پیش بینی ها در ۲۴ ساعت آینده وضعیت آسمان در این استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

وی بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل شب در سواحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

انصاری گفت: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و و در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل شب در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۴۰، جزر اول ساعت ۱۳:۱۵، مد دوم ساعت ۱۹:۵۰ و جزر دوم ساعت ۲۳:۰۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha