جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نشاسته اصلاح شده تولید کرد

مشهد-ایرنا-مدیر گروه پژوهشی فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: تولید نشاسته‌های فراوری و اصلاح شده از مهمترین ماموریت‌های در حال اجرای این گروه با هزینه ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب دو قرارداد جداگانه است.

سید مجید هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به انجام و اختتام طرح‌های شبکه برنامه، کارفرمایی و فناورانه در زمینه تولید نشاسته‌های اصلاح شده، افزود: نشاسته اصلاح شده در صنعت غذایی شامل ساخت سس،دسر، دسر لبنی و محصولات پختی کاربرد دارد.

وی بیان کرد: دستیابی به دانش فنی و تولید نیمه‌صنعتی برخی از فرآورده‌های نشاسته همچون نشاسته های پری‌ژل، فسفاته و هیدروکسی‌ پرو پیله از مهمترین دستاوردهای علمی این مجموعه است.

مدیر گروه پژوهشی فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به تدوین قراردادهای تولید مشترک با بخش خصوصی اظهار کرد: در همین راستا قرارداد پژوهشی در قالب فبین فود (هم رسانی نیازها و ایده‌های تحول آفرین و به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌‍‌های توسعه فناوری آسان و ارزان کردن نوآوری و فناوری در صنعت غذا) با صنعت به امضاء رسیده است.

هاشمی گفت: یکی از محورهای این قراردادها تولید مشارکتی، فراورده‌های «اکسترود شده» یا فشرده که در مواد غذایی، نساجی، کاغذ سازی، ساخت و ساز و داروسازی کاربرد دارد و همچنین قرارداد پژوهشی با موضوع فرآوری نشاسته است.

جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با سابقه بیش از ۳۵ سال در آموزش های تخصصی کوتاه مدت در راستای ارتقای سطح دانش‌ و مهارت نیروهای تخصصی، سازمانی است که ضمن برخورداری از نیروهای متخصص، متعهد و نوآور با بهره‌گیری از توان علمی داخلی و خارجی و تحقیقات انجام شده، در سطح ملی و منطقه‌ای فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha