۶ درصد کودکان خراسان‌شمالی زیر پوشش کانون پرورش فکری قرار دارند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: حدود ۱۲ هزار کودک و نوجوان استان معادل ۶ درصد زیر پوشش این مرکز فرهنگی هستند.

فرهاد آقا بیگی روز یکشنبه در بازدید از ایرنا خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۹۲ هزار دانش آموز کودک و نوجوان در استان وجود دارد که ۱۲ هزار نفر از این افراد عضو کانون ها شده اند و از خدمات ۱۰ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار بهره مند می شوند.

وی افزود: هفت هزار و ۴۹۰ نفر از اعضای کانون های استان کودک و چهار هزار و ۲۳ نوجوان هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ادامه داد: تعداد اعضای کانون های استان بر اساس برنامه ریزی در مدت سه سال به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید و زیرساخت های فرهنگی زیادی برای رسیدن به این هدف نیاز است.

۲ مرکز کانون در آستانه بهره‌برداری

وی اضافه کرد: ۲ مرکز فرهنگی کانون در شهرهای آشخانه و جاجرم آماده بهره برداری است و تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی تامین خواهد شد و به زودی افتتاح می شود.

آقابیگی تصریح کرد: طبق استاندارد ها باید دست کم در هر شهرستان یک مرکز کانون وجود داشته باشد که با بهره برداری ۲ مرکز جدید تمامی شهرستان ها به جز شهرستان مانه دارای مرکز خواهند شد.

ایجاد هفت سالن تخصصی تئاتر

وی بر راه اندازی سالن های تخصصی برای ارایه برنامه های فرهنگی و هنری تاکید کرد و افزود: اکنون در مراکز فاروج، شیروان، بجنورد، آشخانه، اسفراین ، راز و صفی آباد سالن های تخصصی ایجاد شده است و به زودی به امکانات نیز تجهیز خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی یادآور شد: راه اندازی این مراکز فضایی تخصصی برای ارایه تئاتر و سایر برنامه های فرهنگی و هنری را ایجاد خواهد کرد.

تلاش برای راه اندازی مرکز علوم کودک

وی یادآور شد: راه اندازی مرکز علوم و فناوری کودک و نوجوان شامل فعالیت در بخش های نانو و هوش مصنوعی در استان برنامه ریزی شده و این مهم مستلزم زیرساخت های مناسب است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با ایجاد این مرکز تخصصی می توان کارگاه ها و استارتاپ های مختلف علمی و فناوری برگزار کرد.

وی بر نوسازی و تجیهز مراکز استان نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر کانون های این استان از قدمت بالایی برخوردار هستند اکنون شاداب سازی و تجیهز این مراکز آغاز شده و مرکز شیروان علاوه بر نوسازی سالن جدیدی برای برگزاری تئاتر تخصصی نیز ایجاد می شود.

آقا بیگی ادامه داد: بیش از ۴۰ گروه مردمی در استان خراسان شمالی شناسایی شده استد که در حوزه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان برنامه ارایه می دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است و بیش از ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha