علت اختلال تلفن های همراه در فارس گرمی هوا و قطعی برق اعلام شد

شیراز- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه فارس، یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلال در شبکه تلفن همراه در استان طی روزهای گذشته را شدت گرمای هوا و قطعی برق دانست .

به گزارش ایرنا، فرشید ایزدی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: به دنبال قطع برق، سایت های تلفن همراه پس یک ساعت و از کار افتادن باتری ها و در نتیجه از کار افتادن سیستم تهویه و خنک کننده از سرویس خارج شدن و شبکه تلفن همراه دچار اختلال می کند.

ایزدی اظهار کرد : البته قبول داریم که در زمینه به روز بودن و سالم بودن باتری ها دچار کمبودهایی هستیم اما گرمای هوا و قطع برق این مساله را تشدید کرده است.

اجرای ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در فارس

وی گفت : طی چند سال اخیر ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در این استان اجرا شده که از این میزان حدود سه هزار کیلومتر درون شهری، بیش از سه هزار کیلومتر بین شهری و حدود چهار هزار کیلومتر فیبرنوری نیز در مناطق روستایی انجام شده است.

علت اختلال تلفن های همراه  در فارس گرمی هوا و قطعی برق اعلام شد

ایزدی ادامه داد: سهم کلانشهر شیراز از فیبرنوری اجرا شده در استان ۵۰ درصد است و بیشترین مشترکین این فناوری نیز مشترکین خانگی و کمتر از یک هزار مشترک نیز سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی اظهار کرد: کمبود منابع مالی از جمله دلایل کُند شدن روند توسعه فیبرنوری در استان است که تلاش کرده‌ایم این روند در قالب طرح نجما (نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران) و از محل فروش املاک شتاب گیرد.

علت اختلال تلفن های همراه  در فارس گرمی هوا و قطعی برق اعلام شد

او گفـت: امیدواری طی ماههای آتی شاهد سرعت گرفتن اجرای پروژه فیبرنوری و پاسخگویی به مطالبات شهروندان در تمام نقاط استان باشیم.

ایزدی افزود: در مقطع فعلی در مناطقی که فیبر نوری اجرا شده باشد، آماده ارائه خدمات اینترنت در بستر فیبرنوری به متقاضیان بخش خانگی و مشاغل مختلف هستیم.

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یکی از مهمترین پروژه های کشور است که زیرساخت ارتباطی و پهنای باند مورد نیاز کشور برای سالهای متمادی را فراهم می‌کند و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۳، جمعیتی معادل ۲۰ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش این پروژه قرار گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha