تجمع های ادامه دار یاسوجی ها برای تبعات یک مصوبه زیست محیطی

یاسوج- ایرنا- جمعی از دوست‌داران و فعالان محیط زیست، استادان دانشگاه، کارشناسان استان کهگیلویه و بویراحمد امروز دوشنبه در مخالفت با مصوبه جدایی دنای شمالی و بحث انتقال آب از این منظر زیبای طبیعی و میراث ارزشمند در خیابان باقرخان یاسوج تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، تجمع اعتراضی به مصوبه جدایی دنای شمالی از کهگیلویه و بویراحمد در یکی از خیابان های یاسوج برگزار شد و جمع زیادی از مردم استان خواهان ابطال این مصوبه از سوی مسئولان ملی و استانی بودند.

یکی از این افراد گفت: مسئولان باید به مطالبه به حق مردم گوش دهند و تا دیر نشده مانع اجرای این مصوبه شوند، چنانچه سهل انگاری وجود داشته، اصلاح شود.

وی ادامه داد: ما دست از مطالبه گری برنمی داریم مگر روزی که تصمیمی در خور گرفته شود و مدیریت یکپارچه دنا حفظ شود چون می دانیم این مصوبه به ضرر زیست بوم منطقه هست.

فرد دیگری تاکید کرد: دنا هویت و شرافت ما لر زبانان است و با گرفتن دنا از ما هویت ما زیر سوال می رود و همچنین محیط زیست این استان نابود می شود.

وی تاکید کرد: مسئولان باید با قدرت جلوی نابودی زیست کره دنا و محیط زیست منطقه را بگیرند و مانع اجرای سد در دنای شمالی احداث شود.

به گزارش ایرنا، شواهد حاکی است که مصوبه جدایی دنای شمالی به وسعت (۶۱ هزار هکتار) از کهگیلویه و بویراحمد و واگذاری آن به استان اصفهان بدون حضور مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت ماه امسال در شورای عالی محیط زیست به تصویب رسیده است.

۱۳ اردیبهشت ماه، شورای عالی محیط زیست با حضور هشت وزیر، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندارد، مدیریت بحران، چهار استاد دانشگاه و به ریاست رئیس جمهور شهید برگزار شده است.

انتشار این خبر در سطح فضای مجازی و رسانه ها با واکنش های مختلفی روبرو بوده است و تا جایی که نیمی از وقت شورای اداری استان به همین موضوع اختصاص داده شد.

آنگونه که شواهد نشان می دهد، مصوبه جنجالی جدا شدن دنای شمالی از مدیریت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بدون مطالعه و کار کارشناسی لازم انجام شده است و مسئولان ارشد استان همچون استاندار و متولیان حوزه محیط زیست استان از آن بی خبر بوده اند.

این در حالی است که برای احداث یک سد کوچک هم باید مطالعات اجتماعی انجام گیرد و همه جوانب آن بررسی شود اما تصمیم مهمی همچون جدا شدن دنای شمالی از مدیریت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با وسعتی بیش از ۶۱ هزار هکتار بدون مطالعات اجتماعی و نظرات مشورتی گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha