۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85572568
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دفتر نمایندگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان در دزفول گشایش یافت

دزفول - ایرنا - دفتر نمایندگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری شمال خوزستان روز دوشنبه با حضور رییس دادگستری دزفول در این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، رییس دادگستری دزفول در این آیین گفت: دفتر نمایندگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان در دزفول نقش تعیین کننده‌ای در بهبود روندها و تسریع در رسیدگی پرونده‌های قضایی دارد.

مصطفی آباد با تاکید بر ضرورت به روز رسانی روند کارشناسی پرونده‌های قضایی از سنتی به نوین بیان کرد: ارتقای آموزش‌ها و زمینه سازی برای بهره گیری از فناوری‌های نوین در بررسی پرونده‌های قضایی به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: بهره گیری از فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای نظارت و بسط بیشتر عدالت دارد.

بسط فناوری‌های نوین در تمام شعبه‌های قضایی دزفول در دستور کار است

آباد گفت: بسط فناوری‌های نوین در تمام شعبه‌های قضایی دزفول به طور جدی در دستور کار قرار دارد و در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی در این دادگستری آغاز شده است.

وی با تاکید بر لزوم دقیق و جامع بودن گزارش کارشناسان در پرونده‌های قضایی افزود: انتظار از کارشناسان رسمی دادگستری ارایه گزارش‌های کارشناسی به صورت دقیق و همه جانبه است.

دفتر نمایندگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان در دزفول گشایش یافت

گزارش‌های کارشناسی ناقص و ضعیف از عوامل اصلی اطاله دادرسی است

رییس دادگستری دزفول گفت: ارایه گزارش‌های کارشناسی ناقص، ضعیف و غیرجامع یکی از عوامل اصلی در اطاله دادرسی پرونده‌های قضایی به ویژه در پرونده‌های حقوقی‌ است.

وی رعایت مهلت زمان قانونی برای ارایه گزارش‌های رسمی کارشناسی را ضروری دانست و افزود: کارشناسان رسمی در برخی پرونده‌ها گزارش‌های خود را با تاخیر از مهلت قانونی ارایه می‌دهند که این موضوع علاوه بر اطاله دادرسی موجب بدبینی نسبت به کارشناس و دستگاه قضایی می‌شود.

آباد اظهارکرد: نظریه کارشناسان چراغ راه قضات است و هرچه این گزارش‌ها دقیق‌تر و جامع‌تر باشند رای صادر شده نیز به عدالت منطبق‌تر است.

دقت، سرعت، بی‌طرفی و شفافیت در گزارش‌های کارشناسی مورد تاکید است

رییس دادگستری دزفول، دقت، سرعت، بی‌طرفی و شفافیت کامل در گزارش‌های کارشناسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار از کارشناسان این است که گزارش‌های خود را به صورت مستند، کارشناسی و با بررسی مستندات تمام طرف‌ها ارایه کنند.

وی افزود: همه اعضای هیات‌های کارشناسی مکلف هستند تا در پرونده‌هایی که به آنها ارجاع می‌شود به وظیفه قانونی خود در بررسی مدارک و مستندات عمل کنند و اکتفای سایر اعضای هیات کارشناسی به کارشناسی یک نفر از اعضای این هیات پذیرفتنی نیست.

آباد با بیان اینکه دستگاه قضایی بر استفاده از کارشناسان رسمی به جای کارشناسان خبره تاکید دارد، اظهارکرد: اولویت دادگستری دزفول بهره گیری از کارشناسان رسمی و درون استانی است که پیگیری دفتر نمایندگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری در دزفول پیگیری جبران کمبود کارشناسان رسمی در این شهرستان است.

دفتر نمایندگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان در دزفول گشایش یافت

سرعت بخشی به روند کارشناسی در پرونده‌ها ضروری است

رییس دادگستری دزفول گفت: تلاش دادگستری دزفول، کاهش هزینه‌های تحمیلی به مردم در روند بررسی پرونده‌های قضایی و کارشناسی است.

وی افزود: انتظار از کارشناسان رسمی دادگستری این است که در زمان قرائت قرار کارشناسی در همان ابتدا، ابهامات خود را مطرح کنند تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

آباد بیان کرد: کمبود کارشناس در رشته‌های خاص مانند خط شناسی، سلاح و مهمات، ماشین آلات سنگین، زبان‌های خارجی و مسایل مرتبط با رایانه در دزفول وجود دارد که انتظار از دفتر نمایندگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری رفع این کمبودها است.

وی افزود: انتظار از دفتر نمایندگی کانون کارشناسان شمال خوزستان در دزفول پیگیری چرایی تاخیر گزارش کارشناسی و سرعت بخشی به روند کارشناسی در پرونده‌ها است.

به گزارش ایرنا، کانون کارشناسان رسمی دادگستری شهرستان دزفول با حدود ۱۰۰ عضو یکی از پرجمعیت ترین کانون‌های کارشناسی دادگستری در خوزستان است.

دفتر نمایندگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری شمال خوزستان در محل دادگستری دزفول قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha