احیای ۱۸ واحد تولیدی راکد در زنجان با اعطای تسهیلات

زنجان - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: سال گذشته در مجموع ۱۸ واحد تولیدی راکد در استان با پرداخت تسهیلات ۷۱۰ میلیارد ریالی احیا شد و به مدار تولید بازگشت.

جمشید مقدم پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این طرح ها در مجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده بود ولی متاسفانه هر یک از آنها بنا به مشکلاتی در وضعیت راکد و غیرفعال قرار داشتند.

وی ادامه داد: در یک مورد، طرحی با سرمایه گذاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی معطل یک اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریالی مانده بود که صندوق کارآفرینی امید استان با ورود به موضوع، وام مورد نیاز واحد را برای شروع فعالیت پرداخت کرد.

مقدم پناه با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی مهمترین محرک ایجاد اشتغال است، ‌گفت: گاهی برخی واحدها نیازمند سرمایه های اندک برای آغاز فعالیت مجدد هستند از این رو تزریق تسهیلات، سرمایه گذاری های معطل را احیا می کند.

وی افزود: در برخی موارد،‌ ارزش روز این سرمایه گذاری های معطل، رقم بالایی است و باید حمایت لازم از آنها برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی صورت گیرد چون اگر هم اکنون برای احداث چنین واحدهایی اقدام شود به سرمایه گذاری های چندین برابر گذشته نیاز دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: این صندوق در راستای اجرای سیاست های اشتغالزایی یکی از بانک های عامل در حوزه حمایت از کسب و کارهای خرد است.

مقدم پناه ادامه داد: از زمان تاسیس این صندوق از سال ۱۳۸۵ تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر در استان زنجان برای طرح های اشتغالزایی از منابع صندوق بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه می توان رونق هر چه بیشتر اشتغال را از طریق طرح های خرد و کوچک نیز محقق کرد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری کم، انعطاف پذیری در برابر تغییرات بازار، رقابت پذیری، تمرکز زدایی، توسعه مناطق کم برخوردار و توانایی در تولید کالاهای مورد نیاز شرکت ها و واحدهای بزرگ را در پی دارد.

استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha