نخستین سالن انتظار همراهان بیمار در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- نخستین سالن انتظار همراهان بیمار در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه با حمایت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس بیمارستان قائم(ع) در آیین افتتاح سالن انتظار همراهان بیماران بیمارستان حضرت قائم(عج) با اشاره به اهمیت و نقش موثر خیران حوزه سلامت در طرح‌های بیمارستانی گفت: این سالن با ظرفیت ۱۵۰ نفر و هزینه افزون بر ۲۰ میلیارد ریال و در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با حمایت خانواده «حسینی» خیر نیک‌اندیش حوزه سلامت ایجاد شده است.

دکتر محمد علی معموری افزود: این سالن مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش، یخچال، تلویزیون، حمام و غیره بوده و همراه می‌تواند از طریق تلویزیون با بیمار ارتباط برقرار کند، حتی شرایطی لحاظ شده که همراهان از طریق ارتباط تصویری با بیماران صحبت کنند که در برقراری ارتباط مطلوب میان بیمار و همراهان آنان موثر است.

وی بیان کرد: با حمایت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال بابت تامین لوازم و تجهیز بخش‌ها و دستگاه‌های پزشکی بیمارستان قائم مشهد در یک سال اخیر هزینه شده که یکی از این موارد ایجاد سالن همراهان بیماران در راستای تکریم و کمک به همراهان بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه آی.سی.یو و سی.سی.یو بوده است.

رییس بیمارستان قائم(ع) مشهد ادامه داد: در یک سال اخیر توسط خیران حوزه سلامت بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای فضاهای مختلف بیمارستان قائم(عج) هزینه شده است که باید ظرفیت خیران برای ایجاد فضای کار مناسب برای نیروهای مددکاری استفاده شود.

راه اندازی ۲ بخش مراقبت ویژه با ظرفیت ۶۴ تخت

مدیر بیمارستان حضرت قائم(عج) نیز در این مراسم گفت: با حمایت خیران حوزه سلامت ۲ بخش مراقب ویژه (آی.سی.یو) این بیمارستان با ظرفیت ۶۴ تخت راه‌اندازی شده است.

دکتر حسین محسن‌زاده افزود: در بخش مگا آی.سی.یو بیمارستان قائم مشهد، ظرفیت ۶۴ تخت دیده شده که ۳۲ تخت آن در سال گذشته فعال شد و ۳۲ تخت دیگر هم امسال فعال می‌شود.

بیمارستان هزار تختخوابی قائم (عج) مشهد یکی از ۲ بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha