دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس پایتخت، سرهنگ علی قاسم‌پور عصر دوشنبه اظهار کرد: پیرو وقوع چند مورد سرقت محتویات خودرو مسافرانی که از شهرستان برای درمان به مراکز درمانی تهران مراجعه می‌کردند، ماموران کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی مشخصات ظاهری سارقان و خودروی آنها را شناسایی و در اختیار همه واحدهای گشتی قرار دادند.

وی افزود: در گشت‌زنی‌های هدفمند در ساعات مشخص، خودرو سارقان در کنار یکی از خودروهای پارک شده در حال اقدام به سرقت محتویات داخلی مشاهده شد که بی‌درنگ نسبت به دستگیری آنها اقدام شد و ماموران با آمادگی کامل و هوشیاری یکی از سارقان را دستگیر و متهم دیگر با خودرو متواری شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری، در تحقیقات اولیه با بکارگیری شیوه‌های نوین پلیسی مشخصات و محل مخفیگاه متهم متواری کشف شد و ماموران با اخذ دستور قضایی به محل مخفیگاه وی اعزام شدند و در یک عملیات منسجم پلیسی او را زمین‌گیر و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بررسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۲۰۰ عدد شارژر موبایل، لوازم جانبی موبایل، فلاسک چای، لوازم شخصی، البسه، عینک آفتابی، مدارک هویتی و انواع لوازم شخصی شهروندان به ارزش حدود ۲ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ قاسم‌پور افزود: در تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارقان به اطراف بیمارستان‌ها رفته و با شناسایی پلاک خودروهایی که متعلق به شهرستان بودند، محتویات داخل خودروها را سرقت می‌کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: متهمان ۵۶ و ۶۲ ساله دارای سوابق متعدد سرقت بوده و تاکنون ۱۰ نفر از شاکیان این پرونده شناسایی و سارقان برای ادامه تحقیقات به مقام قضایی معرفی شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد که خودروهای خود را مجهز به دزدگیر و لوازم ایمنی جانبی کرده و در محلی که مجهز به دوربین مداربسته است پارک و از نگهداری تجهیزات ارزشمند در داخل خودرو خودداری کنند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در پایتخت

دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز در توضیح خبر دستگیری یک سارق حرفه‌ای موتورسیکلت گفت: با اعلام وقوع سرقت یک دستگاه موتورسیکلت در حوزه کلانتری ۱۴۸ انقلاب، بررسی موضوع و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ کیومرث حسنوند افزود: ماموران کلانتری با تحقیقات محلی موفق به شناسایی چهره متهم شدند و با بکارگیری شیوه‌های نوین پلیسی مخفیگاه وی شناسایی شد.

وی اضافه کرد: ماموران با دریافت دستور قضایی در یک عملیات ضربتی، موفق شدند متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کنند و در بررسی‌های بیشتر از این مکان یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف کردند؛ ضمن اینکه متهم به کلانتری منتقل و در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم سابقه‌دار بوده و به دفعات مکرر تحمل کیفر داشته است.

وی به شهروندان توصیه کرد موتورسیکلت خود را در مکان‌های مجهز به دوربین مداربسته پارک و از قفل‌های مخصوص برای بالا بردن امنیت موتورسیکلت خود استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha