۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85573829
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیاده‌روی ۱۳۳ کیلومتری گلستانی‌ها در اربعین حسینی

گرگان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مردم این استان در روز اربعین حسینی در شهرها و روستاهای مختلف در مجموع به مسافت ۱۳۳ کیلومتر پیاده‌روی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین روز چهارشنبه اظهار کرد: بیشترین مسیر مربوط به شهرستان‌های گالیکش و مینودشت به ترتیب با ۳۳ و ۲۰ کیلومتر است که عزاداران از این شهرها تا امامزاده یحیی‌بن‌زید گنبدکاووس پیاده‌روی خواهند کرد.

وی با توجه به تمرکز برنامه‌های شهرهای شرق استان روز اربعین حسینی، پیش‌بینی کرد پرجمعیت‌ترین برنامه مربوط به گنبدکاووس با حدود ۲۰ هزار نفر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: این پیاده‌روی به نیت پیاده‌روی در مسیر نجف- کربلا در کنار برپایی مواکب دلدادگان حسینی در ۲۲ نقطه استان برپا خواهد شد.

گرزین ادامه داد: در گلستان حدود ۴۰۰ غرفه در قالب مواکب با خدمات گوناگون برپا خواهد شد که از امشب برنامه‌های خود را آغاز خواهند کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر در خیابان اربعین گرگان حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود این مقدا امسال به ۵۰۰ هزار نفر برسد.

مدیر اجرایی موکب دلدادگان اربعین گرگان هم گفت: این موکب امسال برای چهارمین سال با همکاری ۸۰ مجموعه در این شهرستان برپا می شود.

مهدی پارسایی‌مقدم اظهار کرد: به غیر از مردم شهر گرگان، پنج روستای اطراف هم در برپایی موکب ها همکاری دارند.

وی ادامه داد: از ۱۷۰ موکب امسال، ۱۳۰ موکب در بخش پذیرایی و مابقی در بخش فرهنگی در حوزه مشاوره، فرهنگی، مسائل مبتلا به جامعه، حقوقی، جمعیت و پزشکی فعالیت خواهند داشت.

مدیر اجرایی مواکب دلدادگان اربعین گفت: مواکب دلدادگان اربعین حسینی از ساعت ۱۷ عصر دیروز (سه‌شنبه) در خیابان اربعین گرگان آغاز به کار کردند.

پارسایی‌مقدم افزود: اجرای برنامه زنده تلویزیونی با حضور مداحان و گروه‌های تعزیه‌خوانی، برپایی نماز جماعت و خدمات درمانی از دیگر برنامه‌های مواکب دلدادگان اربعین حسینی در خیابان اربعین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha