۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85577174
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی دلدادگان جامانده اربعین در گلستان

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۳
کد خبر: 85577174
پیاده‌روی دلدادگان جامانده اربعین در گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- مردم مومن و ولایی گلستان که امکان تشرف به کربلای معلی را به دست نیاورند امروز یکشنبه همزمان با اربعین حسینی از صبح زود پیاده‌روی خود را از ۲۲ نقطه شهری و روستایی به سمت امام‌زادگان و مکان‌های مذهبی استان آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی اربعین با عظمت‌ترین اجتماع مسلمانان جهان با محوریت تمدن‌سازی عاشورایی و یک حرکت فرامذهبی و مهمترین عرصه جهاد فرهنگی و تبلیغی و یک حرکت جریان‌ساز و تحول‌آفرین است و روایاتی که از صحنه این رستاخیز توسط تک تک مردم می‌شنویم نظام سلطه را در هم می‌پیچد چرا که اربعین بزرگترین ابر رسانه نشر مکتب عاشورایی و بازخوانی حادثه کربلاست.

دلدادگان به امامت و ولایت از زن و مردم و پیر و جوان تا کودکان شیرخوار در آغوش پدران و مادران خود همزمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، دوشادوش هم برای نشان دادن عشق و ارادت خود به امام حسین(ع) راهپیمایی جاماندگان اربعین را به طول ۱۳۳ کیلومتر در سراسر استان گلستان برگزار کردند.

طولانی ترین مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در گلستان مربوط مردم گالیکش است که بعد از نماز صبح پای پیاده پیمودن مسافت ۳۰ کیلومتری را به سمت امام‌زاده یحیی بن زید (ع) آغاز کردند و در طول راه مردم مینودشت و گنبدکاووس هم به جمع آنان پیوستند.

پیاده‌روی دلدادگان جامانده اربعین در گلستان

ساکنان دیار گنبدکاووس با برپایی ۴۰ موکب در مسیر روستای قوینلی تا امام‌زاده یحیی‌بن‌زید (ع) از شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین با نوشیدنی‌های سرد و گرم و غذاهای متنوع از جمله آش و هلیم پذیرایی می‌کنند که چهار موکب‌ مربوط به اهل سنت است که خدمت‌رسانی به عاشقان حسینی را برای خود افتخار دانسته و مشغول به پخش شیرینی‌های محلی و غذاهای گرم میان حاضران هستند.

مردم کلاله هم برای همراهی با موج میلیونی راهپیمایان اربعین در مسیر نجف به کربلا از صبح زود پیاده‌روی را از میدان الغدیر به سمت آستان مقدس امام‌زاده عبدالله(ع) آغاز کردند.

شرکت کنندگان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در گرگان هم از میدان شهرداری به سمت امامزاده عبدالله (ع) و خیابان اربعین محل برپایی مواکب جاماندگان حسینی حرکت می‌کنند.

پایگاه‌های خونگیری ویژه جاماندگان اربعین هم در گلستان فعال است و مردم در روز اربعین هم می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار برای کمک به بیماران نیازمند خون خود را اهدا کنند.

حال و هوای گلستان همانند سراسر ایران اسلامی در روز اربعین به عشق سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) و یاران با وفایشان حسینی است و با پیوستن به موج راهپیمایان جاماندگان اربعین سعی دارند گوشه‌ای از این دلدادگی را به نمایش بگذارند.

پیاده‌روی دلدادگان جامانده اربعین در گلستان

به گفته معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی گلستان، پیاده‌روی دلدادگان و جاماندگان اربعین از صبح روز یکشنبه در ۲۲ نقطه شهری و روستایی استان آغاز شده است.

حجت الاسلام رضا دیلم بیشترین مسافت برای پیاده روی دلدادگان اربعین را مربوط به حرکت از سمت گالیکش به طرف امام‌زاده یحیی‌بن‌زید(ع) گنبدکاووس به طول ۳۰ کیلومتر دانست و اظهار کرد: مردم حاضر در مراسم اربعین به طور تجمیعی ۱۳۳ کیلومتر را می‌پیمایند.

وی افزود: ۳۵۰ مبلغ و مبلغه به مناسبت اربعین برای ترویج فرهنگ مقاومت و تبیین پیام و عبرت‌های عاشورایی فعالیت می‌کنند و ۴۰۰ موکب هم توسط تشکل‌های دینی و انقلابی برپا شده که بیشترین تعداد آن با ۱۷۰ موکب مربوط به خیابان اربعین گرگان است.

به گزارش ایرنا، اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) اطلاق می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha