۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85577036
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی دلدادگان اربعین در ۲۲ نقطه گلستان برگزار می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی گلستان پیاده‌روی اربعین را بزرگترین رزمایش جهانی ترسیم گستردگی جبهه مقاومت در مقابل استکبار و یزیدیان عالم دانست و گفت: پیاده‌روی دلدادگان و جاماندگان اربعین فردا (یکشنبه) در ۲۲ نقطه شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضا دیلم روز شنبه با ارسال گزارشی به ایرنا بیشترین مسافت برای پیاده روی دلدادگان اربعین را مربوط به حرکت از سمت گالیکش به طرف امام‌زاده یحیی‌بن‌زید(ع) گنبدکاووس به طول ۳۰ کیلومتر دانست و اظهار کرد: مردم حاضر در مراسم اربعین به طور تجمیعی ۱۳۳ کیلومتر را خواهند پیمود.

وی افزود: ۳۵۰ مبلغ و مبلغه به مناسبت اربعین برای ترویج فرهنگ مقاومت و تبیین پیام و عبرت‌های عاشورایی فعالیت می‌کنند و ۴۰۰ موکب هم توسط تشکل‌های دینی و انقلابی برپا شده که بیشترین تعداد آن با ۱۷۰ موکب مربوط به خیابان اربعین گرگان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به جایگاه والای اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین مهمترین عرصه جهاد فرهنگی و تبلیغی، یک حرکت جریان‌ساز و تحول‌آفرین و مهمترین سند حقانیت گفتمان جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام دیلم پیاده‌روی اربعین را با عظمت‌ترین اجتماع مسلمانان جهان با محوریت تمدن‌سازی عاشورایی و یک حرکت فرامذهبی برشمرد و افزود: اوج گذشت، ایثار و تکریم را در اربعین می‌بینیم که مردم عراق از هر قوم و عشیره به عنوان دلدادگان مکتب سیدالشهدا(ع) هرچه دارند با احترام برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) هزینه می‌کنند.

وی تاکید کرد: روایاتی که از صحنه این رستاخیز توسط تک تک مردم می‌شنویم نظام سلطه را در هم می‌پیچد چرا که اربعین بزرگترین ابر رسانه نشر مکتب عاشورایی و بازخوانی حادثه کربلاست.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از اعزام کاروان پیاده به سمت مشهد الرضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: ۳۰ کاروان به صورت پیاده و ۲۰۰ کاروان به صورت سواره از این استان به سمت مشهد حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام دیلم ادامه داد: کاروان‌های اعزامی از گلستان روز ۱۳ شهریور در صحن مسجد گوهر شاد مراسم متمرکز عزاداری خود را برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) اطلاق می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha