پلیس علاوه بر برقراری امنیت در مرز شلمچه اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام می دهد

آبادان - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: قرارگاه فرهنگی اجتماعی کمیل در مرز شلمچه کلیپ‌های مستندسازی، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی تشکیل و لحظه به لحظه خدمات رسانی، عملکرد کارکنان مجموعه انتظامی، هشدارها و .. را ضبط و در رسانه‌ها منتشر می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حکیم عبداللهی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در گذرگاه اربعین شلمجه اظهار کرد: در راستای تدابیر ابلاغی و همچنین ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه قرارگاه فرعی کمیل توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان تشکیل و در حال خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی به تبلیغات محیطی که از ورودی استان تا خروجی مرزهای شلمچه و چذابه و بلعکس در خصوص توصیه و هشدارهای پلیسی اشاره کرد و افزود: از دیگر اقدامات قرارگاه فرعی کمیل رویداد هنری اربعین حسینی با محوریت پلیس برگزار شد که هموطنان می‌توانند با به تصویر کشیدن راهپیمایی اربعین حسینی و نمایش خدمات رسانی پلیس به زائران، در قالب‌های فیلم، عکس، پوستر، فیلم کوتاه و خاطره تا پنجم شهریورماه سال ۱۴۰۳ از طریق پیام رسان ایتا به شماره تلفن ۰۹۹۹۹۵۴۳۱۳۵ محتواهای خود را ارسال کنند.

سرهنگ عبداللهی با اشاره به برپایی ایستگاه مشاوره و حضور کارشناسان مجرب در پایانه مرزی شلمچه، اظهار داشت: در غرفه مشاوره ضمن ارائه مشاوره رایگان به زائران، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان، توزیع بروشور با موضوعات روانشناختی، اهداء اقلام فرهنگی و آموزشی از دیگر اقدامات این معاونت می باشند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha