راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی۲ هزار میلیارد ریال به سازمان ملی مسکن بدهکار است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این اداره کل موفق به فروش زمین جهت ارائه خدمات نشد بر این اساس ۲ هزار میلیارد ریال به سازمان ملی مسکن بدهکار است.

سیدعلی میرکریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسکن باید اولویت باشد زیرا که دغدغه مردم است و در این چند سال اقدامات خوبی صورت گرفته و تعدادی از واحدها تحویل متقاضیان و بسیاری در دست ساخت است.

وی افزود: برخی شهرهای استان در بحث نهضت ملی مسکن با مشکل کمتری روبرو هستند و وضعیت شهرهای شیروان، آشخانه و آوا به خاطر اراضی کشاورزی بحرانی است و باید تدابیر لازم انجام شود تا هر چه زودتر مشکلات مربوطه برطرف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده در این استان کم است که اکنون حدود ۳۳ هزار واحد در دست ساخت دارد و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی عدم همکاری بانک ها را پاشنه آشیل مهم تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن برشمرد و ادامه داد: همکاری های لازم جهت پرداخت تسهیلات از سوی بانک های استان انجام نمی شود و پی گیری های لازم صورت گرفته اما بی نتیجه بوده است.

پرداخت ۷۷۵ میلیارد ریال اوراق به دستگاه های خدمات رسان

وی بیان کرد: ۷۷۵ میلیارد ریال اوراق توسط راه و شهرسازی این استان به تازگی از سهم وزارتخانه ها به دستگاه های خدمات رسان جهت ارائه خدمات به مسکن های مهر این استان پرداخت شد.

میرکریمی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای ساخت نهضت ملی مسکن خواهیم کرد تا سهمیه سالانه محقق شود و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار شود.

به گزارش ایرنا، سهم خراسان شمالی از طرح «نهضت ملی مسکن» سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

در مجموع ساخت ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است و حدود ۲۵ هزار نفر در این استان واجد شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شدند ضمن اینکه امکان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در برخی شهرهای استان وجود دارد و این اقدام در شهرستان های گرمه، جاجرم و اسفراین انجام شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha