وزش هوای تازه در آموزش عالی/ اعلام نتایج آزمون دکتری و فرهنگیان

تهران- ایرنا- انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم در صدر اخبار آموزش عالی در روزهای پایانی مردادماه قرار گرفت، نتایج آزمون دکتری و پذیرش دانشجو معلم ۱۴۰۳ نیز اعلام شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مهمترین رویداد خبری هفته پایانی مرداد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بود. رویدادی که جامعه دانشگاهی را نیز مشتاق و متاثر کرد و سرانجام با جلسه رای اعتماد چهارشنبه -۳۱ مرداد- حسین سیمایی‌صراف به اتاق ریاست در طبقه شانزدهم ساختمان وزارت علوم در خیابان هرمزان راه یافت.

همچنین در هفته گذشته با توجه به نزدیکی به زمان اعلام رتبه داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ و انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه‌ها هر یک در اطلاعیه‌های جداگانه رشته‌های خود را معرفی کردند. سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نیز در روزهای پایانی مردادماه فعال بود و ضمن اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۳ و آزمون پذیرش دانشجومعلم، خبر از برگزاری آزمون جامعه مشاوران مالیاتی و انتشار جزئیات آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته داد.

هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نیز و به نوعی آخرین گردهم‌آیی معاونان دانشجویی در دولت سیزدهم ۲۴ تا ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه یاسوج و با همکاری سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی و برگزار شد. همچنین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در هفته پایانی مردادماه انجام شد. همزمان با این روزها محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم روز سه شنبه (۳۰ مرداد) در نشست صمیمی با کارکنان وزارت علوم از آنها خداحافظی کرد و عکسی به یادگار گرفت و این عکس را در صفحه خود در فضای مجازی منتشر کرد.

وزش هوای تازه در آموزش عالی/ اعلام نتایج آزمون دکتری و فرهنگیان

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم در مجلس شورای اسلامی

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از صبح شنبه (۲۷ مرداد) در صحن مجلس آغاز شد و پس از سخنان مسعود پزشکیان رئیس جمهور درباره خط مشی و کلیات این دولت، نمایندگان مخالف و موافق دیدگاه‌های خود را درباره هر کدام از وزرا بیان کردند.

حسین سیمایی‌صراف که برای دریافت رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود، روز سه‌شنبه، ۳۰ مردادماه برای بررسی برنامه‌های پیشنهادی و شنیدن سخنان نمایندگان مخالف و موافق در مجلس حاضر شد. در این جلسه سه نماینده مخالف ایراداتی به برنامه‌های وزیر پیشنهادی وارد دانستند که از جمله آنها می‌توان به کلی بودن برنامه‌های ارائه شده، نبود برنامه مهارت محور در نظام آموزشی و نبود برنامه برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه اشاره کرد.

گزارش کاملی از سخنان نمایندگان مخالف را اینجا بخوانید.

همچنین سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت سیمایی صراف از اشراف وی به مسائل حقوقی سیاستگذاری، تحصیل در دانشگاه تراز اول، تجربه موفق دبیری هیات دولت دوازدهم و داشتن نگاه ملی را از ویگی‌های وی برشمرد.

در این جلسه سیمایی صراف ضمن تشریح برنامه های خود (برنامه‌های سیمایی صراف را اینجا بخوانید) در دفاع از خود گفت که گفتمان این دوره آموزش عالی، گفتمان مسئولیت اجتماعی است. دانشگاه‌ها معطوف به مسائل خواهند بود. نسبت به نیازها و مسائل کشور و نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی بی طرف نخواهم بود.

وزش هوای تازه در آموزش عالی/ اعلام نتایج آزمون دکتری و فرهنگیان

وی همچنین به دغدغه مهاجرت نخبگان اشاره کرد و گفت عوامل مهاجرت عوامل مادی و غیرمادی دارد، معاش، معیشت، شغل مناسب و عوامل غیرمادی ناامیدی از آینده و احساس تبعیض و نقض کرامت ما باید این سوء تفاهم را برطرف کنیم و یکی از راهکاری جذب و نگهداشت نخبگان تسهیل فرآیند جذب آنها در دستگاه‌های علمی و اجرایی است.

گزینه پیشنهادی وزارت علوم در این جلسه تصریح کرد: بنده را هیچ جناح سیاسی معرفی نکرده است، (محمدرضا) عارف، معاون اول رئیس‌جمهور گفت وامدار کسی نیستی چون خودت بالا آمدی. مشی من ضمن احترام به همه گرایش های سیاسی مشی، طبق سوابقم اعتدال بوده و کسانی که به کار گرفتم از همه گرایش‌های سیاسی بوده اند، اما با شرط اعتدال و صلاحیت‌های علمی و فنی و کارآمدی.

گزارشی از سخنان وزیر علوم را اینجا بخوانید.

کسب رتبه دوم حوزه امور زنان و خانواده وزارت علوم بین دستگاه‎‌های اجرایی

بر اساس اعلام معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس شاخص‌های ارزیابی شده، بین ۸۰ دستگاه اجرایی، موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد. پاسخگویی بموقع مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم به نامه‌های معاونت زنان ریاست جمهوری و حضور موثر در نشست‌ها و جلسات این معاونت از جمله مهم‌ترین عوامل مورد ارزیابی بوده است.

همچنین توجه به بازبینی ساختار امور زنان و خانواده وزارت علوم، ساماندهی و تثبیت جایگاه مشاوران و ملزم کردن روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و موسسات آموزشی برای به رسمیت شناختن این پست (هم اکنون ۱۴۶ مشاور امور زنان و خانواده دارای سِمت هستند)، تنظیم و اصلاح آیین‌نامه دستورالعمل وظایف مشاوران امور زنان و خانواده؛ تشکیل اندیشکده و ایجاد اتاق فکر زنان و خانواده، ایجاد بانک اطلاعات بانوان وزارت علوم قسمتی از اقدامات این حوزه است.

بخش دیگر فعالیت‌ها نیز شامل معرفی دبیران مناطق دهگانه و منطقه‌بندی مشاوران امور زنان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیاده‌سازی آیین‌نامه اجرایی بند(ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، فراهم‌سازی ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد زمینه‌های اجرای مصوبات و اسناد بالادستی و برنامه‌های دولت مردمی در حوزه زنان و اجرایی‌سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تشکیل کارگروه‌های تخصصی مختلف در حوزه امور زنان و خانواده، تهیه‌ی نظام مسائل و چالش‌های مربوط به امور زنان آموزش عالی و انتقال آن به مراجع تصمیم‌گیری و ارائه راهکار؛ از دیگر اقدامات مهم حوزه زنان و خانواده وزارت علوم است.

وزش هوای تازه در آموزش عالی/ اعلام نتایج آزمون دکتری و فرهنگیان

همایش آشنایی با رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از داوطلبان آزمون سراسری و والدین آنها برگزار شد. این همایش با سخنرانی دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه، دکتر مهدی رفیع زاده معاون آموزشی، دکتر ایمان شریفی رئیس اداره استعدادهای درخشان و المپیادها و سایر مسئولان دانشگاه برگزار و طی آن رشته های دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور اساتید دانشکده های مختلف معرفی شد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای حضور در این همایش فراخوانی را از ۱۲ مرداد منتشر کرده بود و علاقه‌مندان از میان داوطلبان کنکور باید برای حضور در آن ثبت‌نام می‌کردند.

ششم شهریور؛ رویداد درهای باز دانشگاه شهید بهشتی

درهای دانشگاه شهید بهشتی روز سه‌شنبه (۶ شهریور) به روی داوطلبان کنکور سال جاری باز می‌شود تا آنها و اعضای خانواده‌هایشان بیشتر با این دانشگاه جامع آشنا شوند. در این رویداد داوطلبان ورود به دانشگاه به همراه خانواده هایشان در دانشگاه حضور خواهند یافت و با دانشگاه شهید بهشتی آشنا می‌شوند.

رویداد درهای باز همزمان با ایام اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و با هدف افزایش اطلاعات و معلومات متقاضیان ورود به دانشگاه با رشته‌های تحصیلی برگزار می‌شود تا با انتخاب آگاهانه رشته و دانشگاه، تحصیل موفقی داشته باشند.

تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای دانشجویان مستعد

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای دانشجویان ساعی و کوشا، تحصیل به صورت دو وجهی و دوره‌های کهاد برخی از تسهیلات دانشگاه برای دانشجویان و استعدادهای برتر است. دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در آستانه اعلام رتبه‌های داوطلبان کنکور سراسری، گفت: طبق آئین‌نامه‌های داخلی دانشگاه تهران، امتیازهایی برای دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است.

شرح کامل این تسهیلات را اینجا بخوانید.

ایجاد کارگروه‌های منطقه‌ای برای اجرای تحقیقات بین‌المللی در دانشگاه امیرکبیر

به گفته روح الله باقرزاده مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه امیرکبیر، کارگروه‌های علمی منطقه‌ای در راستای تقویت تعاملات علمی و پژوهشی بین‌المللی و اجرای طرح‌های علمی با تمرکز بر مزیت‌های مشترک بین کشورها به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاسیس می‌شود.

ماموریت اصلی این کارگروه توسعه برنامه‌های عملیاتی علمی و ایجاد و تقویت ارتباطات بین‌المللی در حوزه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی با دیگر کشورها است. در همین راستای دانشگاه امیرکبیر طی فراخوانی از اساتید دانشگاه خواسته بود تا ۲۹ مرداد آمادگی خود را برای همکاری با این کارگروه اعلام کنند.

معرفی رشته‌های دانشگاه‌های خواجه نصیر و علم و فرهنگ ویژه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، در روزهای منتهی به انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۳، رشته‌های دانشگاهی و دانشکده‌های خود را معرفی کرده است تا از این طریق زمینه آشنایی با رشته‌های فعال و امکانات آنها، امیدهای آینده کشور را در انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی آینده و دانشگاه محل تحصیل یاری کند.

داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌توانند جهت دستیابی به معرفی رشته ‌ها و دانشکده های دانشگاه، که به صورت ویدئو و اسلاید در دسترس قرار دارند، به این لینک مراجعه کنند.

همچنین دانشگاه علم و فرهنگ در راستای کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی آینده و دانشگاه محل تحصیل به داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، رشته‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه را به کنکوری‌ها معرفی کرد.

برای اطلاع بیشتر از دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه علم و فرهنگ به این پیوند مراجعه کنید.

وزش هوای تازه در آموزش عالی/ اعلام نتایج آزمون دکتری و فرهنگیان

برگزاری ششمین نشست مرجعیت علمی

ششمین نشست مرجعیت علمی هم به میزبانی فرهنگستان علوم برگزار شد. محمد مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، بر شناسایی موانع دستیابی به مرجعیت علمی تاکید کرد و ایجاد نظام آموزشی متناسب با مرجعیت علمی را خواستار شد.

وی تصریح کرد: در مسیر مرجعیت علمی باید الگویمان را ارائه دهیم، اکنون به دنبال دستیابی به الگوی مرجعیت علمی هستیم ولی باید صبورانه اقدام کنیم. در این مسیر باید چارچوب‌های مفهومی، ساختاری، برنامه کلان، برنامه اقدام و تضمین یافتگی را مدنظر داشته باشیم.

سعید رضا عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این نشست بیان کرد که رجعیت علمی این است که به جایگاهی دست یابیم که به عنوان محل مراجعه دنیا شویم، نباید ذوب در مساله باشیم، رهبر انقلاب نیز به موضوع مرجعیت تاکید زیاد دارند باید دریافت عمیق از مرجعیت علمی ایجاد شود.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم نیز در این نشست عنوان کرد: باید دبیرخانه دائمی مرجعیت علمی ایجاد شود، از تجربیات و تحقیقات مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور نیز می‌توان استفاده کرد. برخی از مدیران ارشد اقتصادی، نگرش یا اعتقادی به پیشرفت کشور از طریق علم و فناوری نداشتند. نمی‌دانیم اگر تاکیدات مقام معظم رهبری نبود چطور باید این اهمیت را نمایان می‌کردیم. برای دستیابی به مرجعیت علمی می‌توانیم بر اساس وظایفمان نیز تقسیم کار کنیم.

اعلام جزئیات آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اعلام شد

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در اطلاعیه‌ای تاریخ، نحوه دریافت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

طبق این اطلاعیه متقاضیان از ۳۰ مردادماه تا دوم شهریورماه فرصت دارند ثبت نام کنند. برای مشاهده جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

کسب رتبه الف توسط مجله «فیزیک و مهندسی تشعشعات» دانشگاه خواجه نصیر

نشریه فیزیک و مهندسی تشعشعات Radiation Physics and Engineering (RPE) با صاحب امتیازی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی رتبه الف را در آخرین ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کرد.

نشریه Radiation Physics and Engineering (RPE) با صاحب امتیازی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مجوز انتشار از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، توسط دانشکده فیزیک این دانشگاه منتشر می‌شود.

نشریه مزبور به صورت فصل‌نامه و به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون، بدون وقفه ۵ جلد، شامل ۱۸ شماره و ۱۲۷ مقاله را به چاپ رسانده است.

انتشار فراخوان اولین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان ایران

فراخوان اولین رویداد ملی المپیک بازی‌های فکری دانشجویان ایران به همت جهاد دانشگاهی و با عنوان جهش‌کاپ در سه بخش رقابتی طراحی بازی‌های رومیزی (بردگیم) فیزیکی یا دیجیتال، طراحی اتاق فرار فیزیکی و یا دیجیتال و طراحی بازی محیطی ویژه جغرافیای دانشگاه‌ها منتشر شد.

این رویداد با هدف ترغیب دانشجویان به کارهای مشارکتی و تعاملی، تأمین نیاز به مهارت‌های خلاق در حل مسائل، کنشگری در ترویج فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی، ایجاد نشاط بین جوانان، علاقه‌مند کردن این گروه برای حضور در فعالیت‌های جمعی و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ و زمان برگزاری بوت کمپ سه روزه و معرفی برگزیدگان رویداد، آبان‌ و آذر ۱۴۰۳ تعیین شده است. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به نشانی اینترنتی jcup.farnama.net مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر در پیام‌رسان‌ بله و یا شماره تماس ۰۹۳۵۹۵۹۶۴۵۳ ارتباط برقرار کنند.

بانک مقالات جذب دانشجویان بین‌الملل در دسترس قرار خواهد گرفت

محمد جواد سلیمانپور رئیس ستاد نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران گفت: بانک مقالات در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملل به‌زودی با بیش از ۱۰۰ مقاله داخلی و بین‌المللی در دسترس قرار خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول بانک مقالات به زودی در بخش مجله تحقیقاتی تارنمای نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران به نشانی الکترونیک ifsiexpo.ir در دسترس قرار خواهد گرفت.

وزش هوای تازه در آموزش عالی/ اعلام نتایج آزمون دکتری و فرهنگیان

یاسوج میزبان نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها

هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی سراسر کشور ۲۴ تا ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در این نشست بر اهمیت محیط سراهای دانشجویی به عنوان خانه دوم دانشجویان تاکید کرد و گفت: برای کاهش مشکلات و برطرف کردن دغدغه‌های دانشجویان در سراهای دانشجویی، سازمان امور دانشجویان راهکارهایی را اتخاذ و اجرا نموده از جمله؛ تجهیز اتاق تندرستی، به روز رسانی سالنهای ورزشی، ارائه امکانات ورزشی، بازنگری و فعال سازی دفاتر مراکز مشاوره و بهداشت و درمان، برگزاری جشنواره‌های متعدد و مسابقات و المپیاد های فرهنگی و ورزشی، ایجاد مکانهای آرام و مناسب برای مطالعه، برگزاری نشست های تخصصی در راستای افزایش آگاهی دانشجویان در حوزه ریست سالم دانشجویی اشاره کرد.

همچنین در این نشست معاونت‌های دانشجویی برتر دانشگاه‌های دولتی معرفی شد. دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی و دانشگاه ارومیه در گروه دانشگاه‌های بزرگ، دانشگاه‌های دامغان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، بین المللی امام خمینی قزوین در گروه دانشگاه‌های متوسط، مجتمع آموزش عالی اسفراین، دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و صنعتی امیرکبیر در گروه دانشگاه‌های کوچک قرار دارند.

رئیس ایرانداک نماینده کارگروه ملی تامین منابع اطلاعات علمی شد

نشست مشترک جهت امضای تفاهم‌نامه کنسرسیوم تامین منابع اطلاعاتی علمی با حضور یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، محمد حسن زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، و فریبا حیدری سرپرست مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی ۲۸ مردادماه برگزار شد.

در این جلسه رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به عنوان نماینده دارای اختیار کامل برای عضویت در کارگروه ملی تامین منابع اطلاعات علمی تعیین شد. همچنین تفاهم‌نامه تشکیل کارگروه ملی تامین منابع اطلاعات علمی بین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری منعقد شد.

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری و دانشجومعلم ۱۴۰۳

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ۲۸ مردادماه از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳با حضور حدود ۱۵۱ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد بیش از ۱۲۵هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و اسامی پذیرفته‌شدگان پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاه‌ها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی اعلام شده است. همچنین نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در آخرین روز مردادماه (۳۱ مردادماه) اعلام شد.

این نتایج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده است.

پذیرفته شدگان باید برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت‌نام در روز جمعه ۲ شهریورماه ۱۴۰۳ به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانیhttps://cfu.ac.ir مراجعه و با توجه به مفاد اطلاعیه منتشر شده اقدام کنند. پذیرفته شدگان رشته بهداشت مدارس برای ثبت نام به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

دانشگاه تهران شرایط جذب امریه سربازی اعزام آبان ۱۴۰۳ را اعلام کرد

اداره کل منابع انسانی دانشگاه تهران با اخذ مجوز به کارگیری تعداد محدودی نیروی امریه در سال ۱۴۰۳ اقدام به جذب و به کارگیری نیروهای متخصص و نخبه با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری (غیر پزشکی) جهت اعزام در یکم آبان ماه ۱۴۰۳ کرده است. متقاضیان می‌توانند از ۲۹ مردادماه تا چهارم شهریورماه با مراجعه به لینک ثبت نام درخواست خود را ثبت کنند. همچنین در صورت وجود ابهام با شماره تلفن ۶۱۱۱۲۲۸۴-۰۲۱ تماس گرفته شود.

گام اجرایی برای تهیه «سند علوم انسانی، اجتماعی و هنر» در دانشگاه علامه

با توجه به ابلاغ ماموریت‌های تهیه پیش‌نویس «سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر» و تهیه پیش‌نویس «فصل روزآمدسازی‌علوم انسانی، اجتماعی و هنر» جهت الحاق به نقشه جامع علمی کشورمبتنی بر راهبرد کلان ۱۰، از سوی رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی به دانشگاه علامه‌طباطبائی، نخستین نشست تخصصی کارگروه تخصصی ساماندهی تهیه پیش‌نویس سند با حضور عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی دبیر کارگروه تخصصی و اعضای کارگروه، به صورت حضوری و مجازی در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه علامه طباطبائی ۲۹ مردادماه برگزار شد.

بر اساس این گزارش تهیه پیش‌نویس سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر مبتنی بر قالب و ساختار اسناد بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی، «تدوین چشم انداز، ارزش‌های بنیادین و الگوی نظری»، «تدوین اهداف، شاخص‌ها و کمیت‌های مطلوب کمی و کیفی»، «تعیین اولویت‌های توسعه علوم انسانی، اجتماعی و هنر»، «تدوین سیاست‌ها، راهبردهای کلان، راهبردهای ملی و اقدامات ملی متناظر آن‌ها» و «چارچوب نهادی و تقسیم کار ملی» را شامل می‌شود.

آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی در دانشگاه تهران تأسیس می‌شود

آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران بر اساس تفاهم‌نامه‌ همکاری رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران، رئیس دانشکدگان فنی و رئیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران، در پردیس شماره ۲ دانشکدگان فنی این دانشگاه تأسیس می‌شود.

بر اساس، تفاهم‌نامه در قالب قرارداد ساخت، بهره برداری و واگذاری به مدت ۱۰ ساله است و سازمان ملّی هوش مصنوعی ایران علاوه بر تعهدات عادی، بخشی از سهام این آزمایشگاه را به دانشگاه تهران و دانشکدگان فنی واگذار خواهد کرد.

تقویت همکاری دانشگاه علمی کاربردی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و علی حکیم جوادی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه با هدف پذیرش مسئولیت در تربیت و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص به میزان حداقل ۲۵۰ هزار نفر در حوزه اقتصاد رقومی براساس تکالیف تعیین شده در بند ت ماده ۶۶ اقتصاد رقومی (دیجیتال) و فضای مجازی برنامه هفتم توسعه امضا شد.

تدوین و اجرای دوره‌های حوزه فناوری اطلاعات کوتاه‌مدت با استفاده از ظرفیت مصوبه هیات وزیران پیرامون طرح آباد و بسترسازی برای استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات با مشارکت صاحبان مشاغل حوزه تخصصی و فعالان این عرصه از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

وزش هوای تازه در آموزش عالی/ اعلام نتایج آزمون دکتری و فرهنگیان

انتشار گزارش عملکرد سامانه «پیشینه پژوهش» در شش‌ماهه دوم ۱۴۰۲

ایرانداک با پشتوانه بیش از ۹۸۴ هزار پایان‌نامه و رساله و نزدیک به ۴۲۰ هزار پیشنهاده، سامانه پیشینه پژوهش را در نشانی PISHINEH.IRANDOC.AC.IR برای خدمت به نظام علمی کشور راه‌اندازی کرده است. گزارش عملکرد سامانه پیشینه پژوهش در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۲ در ۳۰ مردادماه منتشر شد.

این گزارش عملکرد سامانه پیشینه پژوهش را با نگاهی به مقطع تحصیلی، گروه آموزشی، و وابستگی سازمانی کاربران و عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد. ایرانداک در بازه زمانی یاد شده، روی هم به ۹۵.۶۱۷ درخواست پیشینه پژوهش از کاربران ۸۳۹ مؤسسه و در هر روز کاری به ۸۵۴ درخواست (میانگین) پاسخ داده است.

ریزِ گزارش عملکرد سامانه پیشینه پژوهش در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس همگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha