آزادی پنج زندانی جرایم غیرعمد در موکب دلدادگان حسینی گرگان

گرگان- ایرنا- معاون قضایی رییس کل دادگستری گلستان‌ و رییس مرکز حل اختلاف این استان گفت: همزمان با برپایی موکب دلدادگان اربعین حسینی در مرکز این استان، پنج زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

احمد جعفری چهارشنبه شب در حاشیه دومین شب برپایی موکب دلدادگان اربعین حسینی گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد صبر استان، در این موکب اقدام به برپایی غرفه (موکب) عفو و گذشت کرده است.

وی بیان کرد: مردم در شب اول استقرار موکب مشترک ستاد صبر و ستاد دیه استان، پنج جوان زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کردند.

جعفری افزود: این زندانیان که بطور میانگین چهار سال به علت جرائم مالی غیرعمد همچون مطالبه طلب، چک، مهریه و موارد مشابه در زندان بودند با کمک مردم آزاد شدند.

رییس مرکز حل اختلاف گلستان گفت: یکی از این جوانان که به مدت پنج سال در زندان تحمل حبس می‌کرد توسط اعضا هیات صلح آق‌قلا که مستقر در موکب بودند، آزاد شد.

جعفری افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی، تلاش برای اخذ رضایت از شکات پرونده‌ها، تلاش برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد از طریق مشارکت مردم و خیرین، اشاعه فرهنگ حسنه صلح و سازش، معرفی جایگزین‌های رسیدگی قضایی و موارد دیگر از جمله برنامه‌هایی است که موکب ستاد صبر شورای حل اختلاف گلستان در خیابان اربعین به دنبال آن است.

وی یادآور شد: موکب ستاد صبر مرکز حل اختلاف گلستان از ۳۰ مرداد لغایت چهار شهریور از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در خیابان اربعین گرگان آماده خدمت رسانی به عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha