موج جهانی اربعین زمینه‌ساز تعجیل امام زمان(عج) خواهد شد

تهران- ایرنا- پژوهشگر حوزه مهدویت از اربعین به عنوان نماد وحدت مردم جهان یاد کرد و گفت: با ایجاد موج جهانی آیین پیاده‌روی اربعین می‌توان تعجیل در ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را فراهم کرد. 

حجت الاسلام محمد شجاعی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: عظمت پیاده روی اربعین آبروی همه کسانی را برده که تلاش می کردند تا شیعه و سنی را به جان هم بیاندازند. چون در این پیاده روی می بینیم که اهل سنت برای امام حسین (ع) موکب می زنند و عشقشان خدمت به زائران حسینی است. مسیحیان، زرتشتیان و یهودیان نیز موکب می زنند و در این پیاده روی حضور پیدا می کنند و در واقع فدای شیعیان می شوند و شیعیان نیز فدای آن ها می شوند و در یک کلام، همه فدای امام حسین(ع) می شوند.

وی افزود: اربعین، نماد وحدت همه مردم دنیا از همه ادیان حول محور انسان کامل است و کسی هم نمی تواند با آن مقابله کند. یعنی اگر قدرت ها می توانستند جلوی آن را بگیرند تا کنون گرفته بودند.

این کارشناس حوزه مهدویت با اشاره به روایت امام حسن عسکری (ع) که فرمود «زیارت اربعین، یکی از علامت های مومن است» اظهار داشت: ممکن است کسی بگوید ثواب های بسیاری درباره عاشورا روایت شده ولی چرا درباره زیارت اربعین اینقدر سفارش می شود. در واقع امام معصوم می فرماید زیارت اربعین داستان دارد. مرحوم آیت الله بهجت می فرمود «وقتی امام زمان (عج) ظهور کند، خود را با نام سیدالشهدا(ع) معرفی می کند و می گوید که پسر امام حسین (ع) است و همه دنیا حسین را می شناسند».

وی افزود: آیت الله بهجت در این زمینه تاکید داشتند که اگر الان دنیا امام حسین (ع) را نمی شناسد، به دلیل کوتاهی های ماست که در حق امام زمان(عج) ظلم کرده ایم و آن حضرت را آواره و تنها گذاشته ایم ولی با کار بر روی اربعین همه کار می توانستیم انجام دهیم. البته محدودیت هایی در زمان صدام وجود داشت که بعد از مرگ صدا به مرور این فرهنگ قدرت گرفت.

سرعت ظهور امام زمان(عج) را با موج جهانی اربعین افزایش دهیم
حجت الاسلام محمد شجاعی، پژوهشگر حوزه مهدویت

این پژوهشگر مذهبی اضافه کرد: در پیاده روی اربعین ما می توانیم به همه بگوییم امام حسین (ع) پدر همه شماست و پسر او همان کسی است که نامش در انجیل، تورات و اوستا آمده است. لذا از این طریق می توان سانسور خبری را نسبت به اربعین نابود کرده و با ایجاد یک موج جهانی در اربعین، سرعت ظهور حضرت حجت (عج) را زیاد کنیم.

اهمیت معرفت مهدوی اربعین

شجاعی از معرفت ماهیت مهدوی اربعین به عنوان نخستین مساله مهم در این زمینه یاد کرد و گفت: اربعین به قدری مهم است که مقدمه سازی آن بعد از واقعه عاشورا و از سوی خاندان امام حسین(ع) آغاز شد که خود را به کربلا رساندند تا یک سنت پیاده روی و زیارت اربعین را برای اکنون بگذارند و جهان به مرور زمان احساس نیاز به امام معصوم کند.

وی با اشاره به بخشی از زیارت اربعین گفت: خدا امام حسین(ع) را فدا کرد تا مردم هدایت شوند و به معرفت رساندن مردم، هدف کشته شدن امام حسین(ع) است. پس وقتی آن حضرت می فرماید «هل من ناصر ینصرنی» باید بدانیم که بخشی از آن نصرت در قالب یاری معرفتی، علمی، مطالعاتی، تبلیغی و فرهنگی است.

این کارشناس حوزه مهدویت ادامه داد: این که رهبر معظم انقلاب می گوید کار فرهنگی آن چیزی است که حاضر است برای آن جانش را فدا کند، یعنی به دنبال آن است تا هدف امام حسین(ع) تحقق پیدا کند. لذا باید برای علم و معرفت و تبلیغ دین و آگاه کردن مردم وقت بگذاریم.

وی افزود: تمام کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، به ویژه غیرمسلمانان اینگونه شیفته امام هستند. حالا تصور کنید اگر مردم، امام زمان (عج)را بشناسند که آن حضرت چقدر عظمت دارد و بدانند که دنیا برای حسین اینگونه حماسه به راه انداخته است، فرزندان امام حسین(ع) همه خادم امام زمان هستند، اگر او را بشناسند که امام حسین فرمود «اگر مهدی را ببینم همه عمر خادم او خواهم بود» چه خواهند کرد!

شجاعی اضافه کرد: اگر کسی در بخش های مختلف به دنبال حرکت جهانی اربعین باشد، در واقع در خیمه امام زمان(عج) است و نکته مهم این است که شخصیت ما اربعینی باشد و به دنبال آ ن باشیم که فرهنگ اربعین را زنده نگه داریم و آن را تبلیغ کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha