۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85576044
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عزیمت ۸۸ درصدی زائران کاشانی به عتبات عالیات

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85576044
عزیمت ۸۸ درصدی زائران کاشانی به عتبات عالیات

کاشان- ایرنا- مدیر حج و زیارت کاشان گفت: ۸۸ درصد از زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات این شهرستان از مرز مهران به مقصد عراق خارج شده‌اند.

حمیدرضا بهروزی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۱۷ تیر تاکنون ۳۲ هزارو ۹۵۲ نفر از سراسر منطقه کاشان برای مشارکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه "سماح" ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع ثبت‌نام شدگان در سامانه ۳۲ هزارو ۹۵۲ نفر وجه بیمه خود را پرداخت کرده و ثبت نام آنها قطعی شده است.

مدیر حج و زیارت کاشان بیان کرد: ۶۵ درصد از افرادی که برای تشرف به عتبات عالیات در سامانه مذکور نام نویسی کرده‌اند، مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

بهروزی فر تصریح کرد: بیش از ۲۹ هزار نفر نفر معادل ۸۸ درصد زائران این دیار، مرز مهران را برای عزیمت به عتبات عالیات برگزیده‌اند.

وی ادامه داد: در زمینه وسایل نقلیه انتخابی در سامانه سماح، بیشتر زائران کاشانی معادل ۶۴ درصد، اتوبوس و ۳۱درصد وسیله نقلیه شخصی را انتخاب کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت کاشان با بیان اینکه زمان پایان مهلت ثبت نام در سامانه سماح هنوز اعلام نشده است، تاکید کرد: زائرانی که هنوز قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند برای ثبت نام به آدرس اینترنتی samah.haj.ir یا به دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی در سطح شهرستان مراجعـه کـنند.

وی ادامه داد: روزهای اخیر اوج ثبت نام زائران در سامانه سماح بود لذا با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین انتظار داریم زائران زمان رفت و برگشت خود را که در سامانه ۲ هفته تعیین شده است، برنامه‌ریزی کنند تا هنگام خروج از کشور عراق دچار مشکل برگشت نشوند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha